۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
کد خبر: 365564

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در دیدار با «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین از طرح مسائل اوکراین در نشست ماه آینده میلادی سران گروه هفت (جی هفت) خبر داد.

بحران اوکراین از محور های اجلاس گروه ۷

به گزارش قدس‌ آنلاین به نقل ازایرنا، خبرگزاری فرانسه، شینزو آبه پس از این دیدار که در توکیو پایتخت ژاپن انجام شد، گفت : مسائل پیرامون اوکراین همچنان بخشی از موضوع های مهم جامعه بین المللی است.
وی افزود : ژاپن این موضوع را جدی تلقی کرده و قصد دارد تا آن را به طور کامل در نشست جی 7 مطرح کند.
پروشنکو همچنین با تقدیر از آبه برای طرح مسائل اوکراین در اجلاس پیش رو گفت: ما موافقت کردیم که تغییر مرز های ملی با توسل به زور قابل تحمل نخواهد بود.
شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین در سال 2014 پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد.
اوکراین و غرب از آن زمان روسیه را به «اشغال» کریمه و «نقض حقوق ساکنان آن» متهم می کنند.
ژاپن نیز پیش از این در موضعی همسو با اوکراین، الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نشناخته بود.
در نشست 2015 اعضای گروه هفت در آلمان که بدون حضور روسیه برگزار شد، اعضا به مسکو درباره تهاجم به اوکراین هشدار دادند و این کشور را به تحریم های شدیدتر تهدید کردند.
«جی هفت» متشکل از هفت کشور صنعتی دنیا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، کانادا و ایتالیا است که پیش از حذف روسیه از این گروه به علت موافقت مسکو با الحاق شبه جزیره کریمه، با نام «جی هشت» شناخته می شد.
چهل و دومین نشست سران گروه هفت در 26 و 27 ماه مه سال جاری میلادی (شش و هفت خرداد) در شهر شیمای ژاپن برگزار خواهد شد.
همچنین قرار است در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این گروه که یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در هیروشیمای ژاپن برگزار خواهد شد، درباره مسائلی همچون تروریسم، افراطی گری و خشونت، پناهجویان، اوضاع خاورمیانه و اوکراین بررسی و تبادل نظر صورت بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.