۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
کد خبر: 365603

رئیس پارلمان عراق با رهبران ائتلاف نیروهای ملی موضوع آشتی ملی و اصلاحات را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 الجبوری: از کابینه حمایت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق با رهبران ائتلاف ملی عراق دیدار کرد و در این دیدار با این مسئولان آخرین تحولات جاری مربوط به اجرای آشتی ملی و اصلاحات را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در بیانیه ای که نسخه ای از آن را دفتر رئیس پارلمان عراق در اختیار خبرگزاری فرات نیوز قرار داده، چنین آمده است: به دعوت و خواست سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق شامگاه دیروز سه شنبه وی در دفتر محل کارش در بغداد با رهبران ائتلاف نیروهای ملی دیدار و گفت وگو کرد، که در این دیدار اسامه النجیفی و جمال الکربولی و صالح المطلک و محمود المشهدانی حضور داشتند.

در این بیانیه همچنین آمده است: در این دیدار حاضران در این جلسه به صورت جدی و ریشه ای مسائل مربوط به آشتی ملی و اصلاحات را مورد بحث و بررسی قرار دادند، حاضران در این نشست به این مساله تاکید داشتند که روند اصلاحات تنها به تغییراتی که در برخی از نهادهای اجرایی صورت گرفته نباید خلاصه شود، بلکه باید به موضوعاتی فراتر از آن هم پرداخت و باید اصل و اساس دولت را شامل شود و باید در این راه یک سری از قوانین به تصویب برسد؛ قوانینی که موجب تحقق اصلاحات در جامعه می شود.

همچنین در این دیدار سلیم الجبوری تاکید کرد: باید مشورت ها به صورت فوری با تمام جریان ها و تشکلات سیاسی در کشور ادامه یابد، تا از این طریق از تغییرات در سطح وزرا در کشور حمایت لازم به عمل آید و این امر تنها از طریق حضور نمایندگان این جریان ها در پارلمان ممکن است محقق شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: نمایندگان این جریان های سیاسی در پارلمان عراق خود حق دادن رای اعتماد به وزرای جدید پیشنهادی را خواهند داشت، چرا که قانون اساسی عراق این حق را برای نمایندگان پارلمان مخفوظ داشته است.

رئیس پارلمان عراق در پایان این دیدار گفت: فعالیت های جدی و پیگیری های مشترک می توانند باعث شود، تا معیارهای لازم را برای روی کار آمدن یک دولت تکنوکرات که دربرگیرنده مشارکت عمومی وسیع تر و حمایت این تشکلات از آن خواهد بود، محقق سازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.