رئیس فعلی فدراسیون فوتبال تحت هیچ شرایطی نمی تواند در دوره آینده به فعالیتش ادامه دهد.

کفاشیان تحت هیچ شرایطی رئیس نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای اخیر گفته می شود با تغییر اساسنامه و هم چنین تعویق انتخابات، ثبت نام کاندیداها دوباره صورت خواهد گرفت و علی کفاشیان بار دیگر وارد گود خواهد شد اما هر اتفاقی که در روزهای اخیر صورت گیرد علی کفاشیان قادر به ثبت نام انتخابات نخواهد بود، حتی اتفاقاتی که باب میل رئیس فعلی فدراسیون فوتبال باشد.

در حال حاضر چه در فدراسیون فوتبال و چه در هیات فوتبال استان ها محدودیتی برای دوره زمانی روسا وجود ندارد بطوریکه شاهد هستیم در برخی از استان ها برخی از روسای فوتبال بیش از یک دهه و حتی نزدیک به دو دهه است که ریاست می کنند و علی کفاشیان هم نیت داشت دوره ریاست خود را از 8 سال به 12 سال افزایش دهد. اما قرار است یک بند جدید به اساسنامه اضافه شود، مبنی بر اینکه هیچ رئیسی نمی تواند بیش از دو دوره متوالی بر فدراسیون فوتبال ریاست کند. همان قانونی که در مورد ریاست جمهوری هم وجود دارد. اکنون علی کفاشیان باید استراحت کند و اگر نیت حضور دوباره در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را دارد باید 4 سال صبر کند.

این بند بر اساس قوانین حاکم بر کشور بر اساسنامه فدراسیون فوتبال اضافه می شود و توافقاتی در این زمینه بین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و هم چنین سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفته است.

قرار است در جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که شنبه هفته آینده برگزار می شود اساسنامه سال 86 تنظیم و با اضافه کردن مواردی از اساسنامه سال 90 برای سجادی در وزارت ورزش و جوانان ارسال شود. معاون وزیر هم بعد از اقدامات قانونی اساسنامه را برای هیات وزیران خواهد فرستاد.

بعد از تصویب اساسنامه تغییرات به فیفا گزارش داده خواهد شد. محتمل است این بند مورد تایید فیفا هم قرار گیرد چرا که فیفا به کشورها اجازه می دهد بخشی از اساسنامه را بر اساس قوانین داخلی تنظیم کنند و در تنظیم این بند به قوانین داخلی هم اشاره می شود. به واقع از این پس انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال همانند انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. اشاره امان به بعد زمانی ریاست است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.