ورود محمد بن سلمان پیش از پدرش به قاهره، بوسه ژنرال‌های مصری بر شانه ملک سلمان و تدابیر امنیتی شدید و استقرار زره‌پوش‌ها و نفربرهای زرهی در خیابان‌های قاهره از جمله حاشیه‌های سفر پرسروصدای حاکم عربستان به سرزمین فراعنه است.

بوسه ژنرال‌ها بر شانه سلمان شاه + تصاویر سفر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی از امروز پنجشنبه نوزدهم فروردین برابر با هفتم آوریل، سفر رسمی پنج‌روزه خود به مصر را آغاز کرد، سفری که با حاشیه‌های زیادی هم همراه بوده است که به این شرح است:

ــ پیش از ورود سلمان بن قاهره، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که با حمایت‌های گسترده مالی، سیاسی و رسانه‌ای آل سعود، محمد مرسی را از قدرت کنار زد و جای وی را گرفت، در  صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به خادم الحرمین در وطن دومش خیر مقدم عرض می‌کنم.

ــ سلمان را هیئتی متشکل از 80 نفر از شاهزادگان و مقامات آل سعود همراهی می‌کنند.

ــ محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و به‌عبارتی مرد همه‌کاره این روزهای عربستان، پیش از آنکه پدرش وارد قاهره شود، با هواپیمای شخصی خود وارد شد تا مقدمات  و جدول سفر و برنامه‌های دیدارهای سلمان را پیگیری کند.

ــ تدابیر امنیتی شدیدی در فرودگاه قاهره و خیابان‌های منتهی به آن تا کاخ ریاست جمهوری برقرار شده است.

ــ عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سایه حفاظت شدید محافظان خود وارد فرودگاه شد.

ــ سرلشکر "صدقی صبحی" فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع و صنایع جنگی مصر به استقبال ملک سلمان در سالن تشریفات فرودگاه رفت.

ــ تدابیر امنیتی شدید در اطراف ساختمان پارلمان مصر که قرار است سلمان در آن سخنرانی کند، برقرار شده است به‌طوری که شمار زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس در آن مستقر شده‌اند. چهار دستگاه زره‌پوش ضدشورش، 6 دستگاه نفربر نیروهای امنیت مرکزی در اطراف ساختمان کلیسای کاخ الدوباره استقرار یافته‌اند.

ــ نیروهای امنیتی ایستگاه اتوبوس‌ها در میدان عبدالمنعم ریاض و ایستگاه مینی‌بوس‌ها و  اتوبوس‌ها را همزمان با سفر شاه سعودی به قاهره تخلیه کردند.

ــ منابع مصری به الیوم السابع گفتند ساختمان پارلمان طی 48 ساعت گذشته شاهد سفر هیئت‌های امنیتی سعودی برای تأمین امنیت و فراهم شدن مقدمات ورود وی به پارلمان است تا از وی تقدیر به عمل آید. صندلی‌های ردیف‌ اول پارلمان برای اعضای هیئت سعودی در نظر گرفته شده است.

ــ هیئت‌هایی از سوی پارلمان مصر هم در مراسم استقبال از شاه سعودی حضور داشتند.

ــ نکته قابل توجه هنگام ورود سلمان به فرودگاه زمانی بود که ژنرال‌های مصری هنگام روبه‌رو شدن با سلمان بر شانه وی بوسه می‌زدند.

ــ دو کودک مصری با در دست داشتن دسته‌گل به استقبال شاه سعودی آمدند، نکته جالب اینکه، محافظان سلمان، کودکان را بالای دست بردند تا وی بتواند دست نوازشی بر سر آنها بکشد.

ــ پس از استراحت کوتاه سلمان در سالن تشریفات فرودگاه، وی به‌همراه عبدالفتاح السیسی در سایه تدابیر امنیتی راهی کاخ الاتحادیه شد.

- به افتخار ورود شاه عربستان به مصر، 21 گلوله توپ در کاخ ریاست جمهوری شلیک شد.

ــ سفارت عربستان هم ضیافت شامی را با حضور مقامات دولت و پارلمان مصر به‌افتخار شاه سعودی ترتیب داده است که شامگاه جمعه در محل سفارت برگزار می‌شود، دعوت‌نامه‌هایی برای شمار زیادی از مسئولان و نمایندگان پارلمان مصر از جمله علی عبدالعال رئیس پارلمان و معاونانش ارسال شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.