رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از بازدید بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس در نوروز ۹۵ خبر داد.

بازدید نوروزی ۷۵۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سردار سرتیپ بهمن کارگر اظهار داشت: از ابتدای اسفند 94 تا 16 فروردین امسال 750 هزار نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند که در مقایسه با پارسال 20 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه پارسال 5/5 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دیدن کردند، گفت: نزدیک به 80 درصد بازدید کنندگان جوانان 15 تا 30 سال هستند که 50 درصد آنان نخستین بار به این سفر می آیند.
سردار کارگر افزود: از 20 اسفند (روز راهیان نور) به مدت 10 شب جشنواره ره آورد سرزمین نور برگزار شد که به این جشنواره 32 هزار اثر فرهنگی ارسال شده است .
وی با بیان اینکه 27 هزار خادم افتخاری در راهیان نور داریم، گفت: همچنین 15 هزار مبلغ روحانی و 25 هزار راوی در راهیان نور حضور دارند.
سردار کارگر ادامه داد: 50 درصد راویان راهیان نور کسانی هستند که در دفاع مقدس حضور داشتند و 50 درصد جوانانی هستند که با آموزش های داده شده مسئولت راویت گری را در مناطق عملیاتی بر عهده دارند.
وی به مشکل شب مانی در یادمان های دفاع مقدس در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون، می توانیم 120 هزار نفر را در مناطق عملیاتی اسکان دهیم که 100 هزار نفر آنها در مناطق عملیاتی جنوب، خوزستان و ایلام اسکان داده می شوند.
رئیس بنیاد حفظ آثار از حضور 50 هزار نفر در لحظه سال تحویل در منطقه عملیاتی شلمچه خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛  امسال ظرفیت بازدید کنندگان راهیان نور به شش میلیون نفر برسد.
نوروز امسال حضور صدا و سیما برای انعکاس سفرهای نوروزی راهیان نور هدفمند و چشمگیر بود از اینرو از رئیس صدا و سیما، معاونان و مسئولان شبکه ها و بسیج رسانه ملی تشکر می کنیم.
سردار سرتیپ کارگر در گفتگو با صداوسیما افزود: داوطلبان زیادی برای خدمت در اردوهای راهیان نور ثبت نام می کنند که ما ناگزیر به گزینش از میان آنها هستیم.
وی با بیان اینکه نوروز امسال حضور هنرمندان در مناطق عملیاتی چشمگیر بود، گفت: راهیان نور همایشی فرهنگی است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت تمام هنرمندان در این راه استفاده کنیم.
سردار کارگر افزود: آقای فرزین که برای کنسرتی به آبادان می رفت؛ در هواپیما با سردار فضلی همسفر می شود و در این سفر جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور از خواننده می خواهد تا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور یابد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد:‌ این خواننده بعد از دیدار از یادمان های دفاع مقدس اعلام آمادگی کرد تا درباره دفاع مقدس و راهیان نور هر کاری از دستشان بر می‌آید انجام دهد.
سردار کارگر همچنین از ایجاد سامانه اطلاع رسانی در یادمان های دفاع مقدس خبر داد و افزود: سامانه آماری و اطلاع رسانی در یادمان ها ایجاد خواهد شد.
وی درباره حاشیه های حضور سخنگوی دولت در یادمان هویزه نیز اظهار داشت: راهیان نور جای کار سیاسی و جناحی نیست.
سردار کارگر با بیان اینکه نه تنها ما بلکه مردم و حتی شهدا نیز اجازه کار سیاسی را در این مناطق نمی دهند، تصریح کرد: دفاع مقدس مربوط به همه مردم ، جناح ها، ادیان و مذاهب بوده است.
وی با تاکید بر اینکه یادمان های دفاع مقدس جای سخنرانی نیست، ادامه داد: آقای نوبخت هم سخنرانی نکردند بلکه ایشان صحبت هایی را در حاشیه ای در منطقه هویزه مانند بسیاری افراد انجام داد که مورد پسند برخی نبوده و اعتراض برخی را نیز برانگیخته است.
سردار کارگر ادامه داد: نه آقای نوبخت برنامه ریزی برای سخنرانی در این منطقه داشت و نه اعتراض کنندگان؛ موضوع کاملا طبیعی بوده است.
وی با اشاره به پرداختن شبکه های اجتماعی و صدا و سیما به این موضوع گفت: من همان موقع گفتم که نباید ساحت راهیان نور را به این مطالب آلوده کرد.
سردار کارگر همچین درباره حضور رئیس جمهور سابق در میان مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: آقای احمدی نژاد همه ساله و همراه با خانواده در این مناطق حضور می یابد.
وی با بیان اینکه مسئولان همه ساله در راهیان نور حضور دارند، افزود: آقایان فرهادی، شهیدی، سلطانی فر نیز در نوروز امسال در یادمان های دفاع مقدس حضور داشتند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: کسی در راهیان نور دنبال کار سیاسی نباید باشد زیرا اثر منفی خواهد داشت.
سردار کارگر از مسئولان درخواست کرد تا بیش از گذشته در یادمان های عملیاتی حضور پیدا کنند تا از حال و هوای این مناطق بیشتر با خبر شوند و بدانند که باید چه صحبت هایی در این مناطق کنند زیرا در این مناطق باید دنبال ارزش ها بود.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه پارسال بیش از 2 میلیون نفر از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور دیدن کردند، افزود: این بازدیدها از  کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه صورت گرفته است.
- افتتاح راهیان نور 95 از ارتفاعات بازی دراز
سردار کارگر با بیان اینکه با صعود از ارتفاعات بازی دراز در اردیبهشت ، راهیان نور سال 95 افتتاح می شود ، گفت: افتتاح راهیان نور از دهم اردیبهشت در منطقه غرب کشور و اختتامیه در فروردین سال بعد در جنوب انجام می شود.
وی گفت: امیدواریم طبق فرمایش مقام معظم رهبری پادگان ابوذر هم در منطقه سرپل ذهاب به دوکوهه غرب تبدیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.