یادداشت 

جان کری در بحرین و قطر دلالی سفارت اسرائیل را می کند!

سفر جان کری به بحرین مقدمه گشایش نخستین سفارت رژیم صهیونیستی در منامه و سپس درقطر است. یقینا یکی از مهمترین اهداف سفر آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به بحرین و وزیر دفاع آمریکا اشتون کارتر به عربستان سعودی  روحیه بخشی به سران این دو کشور برای تداوم جنایت ها و خونریزی هایشان در منطقه و ضدیت هر چه بیشتر با ایران و تداوم ایران هراسی در منطقه است . مسلما اظهارات اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص ماجراجویی بحرین و عربستان و ضرورت مقابله با خشونت طلبی های آل سعود آنها را دچار هراس غیر قابل وصفی کرده که دست به دامان آمریکا و اسرائیل شده اند . وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا راهی بحرین وعربستان شده اند تا علاوه بر تقویت روحیه و همکاری خود با این دو کشور به آنها اطمینان دهند که همچنان از سیاست هایشان حمایت خواهند کرد. به نظر می رسد بحرین و عربستان با توجه به شرایط موجود منطقه فراتر از حجم جغرافیایی و سیاسی خود تلاش می کنند به ایفای نقش بپردازند و نظرات وسیاست های خود را برمنطقه تحمیل کنند. نقش تخریبی بحرین و عربستان در رخدادهای منطقه و حضور دو گردان نظامی عربستان در جزیره بحرین برای سرکوب مردم این کشور ؛ بحرین و عربستان را به شدت دچار انزوای سیاسی کرده و شرایط شکننده ای برای حکام آل خلیفه و آل سعود به وجود آورده است.
عربستان در طول پنج سال گذشته همواره در تلاش بوده  تا یک جریان عبری- عربی را علیه ایران سازماندهی کند وبا شرکت برخی کشورهای عربی ، جبهه ضد ایرانی  تشکیل دهد. اقدام اخیرعربستان در قطع رابطه با ایران و تروریست خواندن حزب الله  نشان می دهد که عربستان سعودی با کمک برخی کشورهای هم پیمان خود در شورای همکاری خلیج فارس تمایل دارند تا پای  رژیم صهیونیستی را به تحولات منطقه باز کنند.
آنچه مسلم است سفر جان کری به بحرین مقدمه گشایش نخستین سفارت رژیم صهیونیستی در منامه و سپس درقطر است . تحرکات اخیر آمریکا در منطقه بخصوص در کشورهای بحرین وعربستان نشان از نزدیک کردن  شورای همکاری خیلج فارس به رژیم صهیونیستی است ، به همین دلیل انتقادات نابه جا و غیر مسولانه وزیر خارجه رژیم آل خلیفه از ایران به نوعی فرافکنی است و بحرین علی رغم حجم کوچک جغرافیایی و سیاسی خود درصدد ایجاد مزاحمت برای ایران اسلامی است .بی تردید مسولان و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بیش از این صبوری نخواهند کرد و اگر بحرین از سیاست های رژیم صهیونیستی و عربستان تبعیت کند بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.
حضور وزیر خارجه امریکا در بحرین نشان میدهد که امریکاییها در سرکوب مردم بحرین و آزادی خواهان بحرین از رژیم آل خلیفه حمایت می کنند. با توجه به اینکه بیش از پنج سال است که مردم بحرین خواهان اجرای برخی اصلاحات ساختاری در پیکره رژیم آل خلیفه هستند و رژیم آل خلیفه با تکیه بر کمک های آمریکا و رژیم صهیونیستی به سرکوب مردم بحرین پرداخته ،موضع گیرهای آمریکا و حمایت های بی چون وچرای این کشور از اقدامات غیر انسانی رژیم آل خلیفه  نشان می دهد که آمریکا در کشتار مردم بحرین نقش دارد. لذا به نظر می رسد حضور جان کری در بحرین نوعی همکاری آمریکا با رژیم آل خلیفه در کشتار مردم بحرین می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.