رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران گفت: بررسی وضعیت گردشگری حکایت از روند رو به رشد این صنعت در جهان دارد به گونه که در سال گذشته میلادی سهم گردشگری در تولید ناخالص جهانی در حدود ٢.٢ هزار میلیارد دلار بوده است.

 سهم ٢.٢ هزار میلیارد دلاری صنعت گردشگری از تولید ناخالص جهانی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از عصر هشتم، احمد اصغری رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران در خصوص صنعت گردشگری و جایگاه آن در رشد اقتصادی گفت: بررسی وضعیت گردشگری بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (٢٠١۶) حکایت از روند رو به رشد دارد به طوری که در سال گذشته میلادی سهم گردشگری در تولید ناخالص جهانی در حدود ٢.٢ هزار میلیارد دلار بوده است.
وی در ادامه افزود: پیش بینی ها از سهم این حوزه در تولید ناخالص جهانی در سال ٢٠١۶ در حدود ٢.٣ هزار میلیارد دلار است و همچنین پیش بینی ها تا افزایش این رقم به حدود ٣.۵ هزار میلیارد دلار تا سال ٢٠٢۶ دارد.
اصغری به آمار ایران اشاره و بیان کرد: متاسفانه در ایران آمار دقیقی استخراج نشده است تا بتوان سهم بازار گردشگری را مقایسه کنیم، اما براساس آمار سال ٢٠١٢ تعداد گردشگران بین المللی ٣٨٣۴ نفر و درآمد حاصل از آن ١١١۴ میلیون دلار بوده است. در این سال ایران در حدود ١.۵ درصد از سهم بازار منطقه آسیا و اقیانوسیه و ٢.۶.٢ درصد از سهم بازار منطقه آسیای جنوبی را به خود اختصاص داده بود.
رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران تصریح کرد: ایران در سال ٢٠١٣ از ١.٢٩۴ میلیون گردشگر درآمدی بالغ بر ۴.٧۶٩ میلیارد دلار درآمد به دست آورده است.
وی در پایان به رشد گردشگری کشور هند اشاره و خاطرنشان کرد: در منطقه آسیای جنوبی، هند از بیشترین سهم گردشگری برخوردار است.اهمیت موضوع در سهم بالای درآمد گردشگری در مقایسه با تعداد مسافران است که این نشان دهنده هزینه کرد بالای گردشگران در این کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.