۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 366360

اگر باکتری مضری در بدن ما وجود داشته باشد میتواند باعث تحلیل رفتن انرژی شود. اما بنظر میرسد که باکتری مفید در داخل یک باتری موجب افزایش توان آن میشود.

باتری که به کمک باکتری شارژ میشود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آی سی تی پرس، محققان یکی از دانشگاههای هلند با پی‌بردن به این موضوع موفق به تولید نوعی باتری بر مبنای باکتری شدند که ۱۵ بار پشت سرهم شارژ و دشارژ شد.

در این باتری از تلفیق دو فناوری استفاده شده: یکی سلول سوخت میکروبی است که زمانیکه الکترونها توسط یک مولکول گم شده و توسط مولکول دیگر در فرآیند کاهش و اکسیده‌شدن جذب میشود؛ الکتریسیته تولید میکند و دیگری سنتز الکترونی میکروبی است. در این فرآیند الکتریسیته تولید شده به مواد شیمیایی تبدیل میشود تا دوباره در باتری مورد استفاده قرار بگیرد.

در آزمایشهای اولیه باتری؛ محققان باتری را برای ۱۶ ساعت مداوم شارژ کردند و سپس ۸ ساعت از آن استفاده مفید کردند. این دقیقا همان روشی است که در سلولهای خورشیدی بکار میرود.

سازندگان این باتری معتقدند که با بهینه‌سازی بیشتر باتری مبتنی بر باکتری میتواند از لحاظ کارایی و عملکرد با باتریهای لیتیوم‌یون رقابت کند در حالیکه هم قیمت آن پایین‌تر است و هم ایمنی بیشتری دارد.

یکی از کاربردهای این باتری میتواند ذخیره انرژی از منابع تجدیدپذیر مانند خورشید و باد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.