اولین قطار گردشگری بین المللی پس از برجام و در ماه آغازین سال ۹۵متشكل از گردشگران كشورهای اروپایی و آمریكایی از طریق ایستگاه راه آهن سعادت شهر مركز شهرستان پاسارگاد وارد استان فارس شدند و از جاذبه های تاریخی این استان دیدن كردند.

سرنشینان قطار گردشگری بین المللی از جاذبه های تاریخی فارس دیدن كردند

مهرداد انصاری، مدیركل راه آهن استان فارس عصر جمعه در حاشیه استقبال از این گردشگران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گردشگران خارجی كه از اغلب آثار باستانی و تاریخی این استان بازدید كردند نیز در بدو ورود (صبح جمعه )به استان فارس مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.
وی تعداد این گردشگران را 43 نفر عنوان كرد كه از كشورهای اروپایی و آمریكایی به كشورمان وارد شده اند و در ادامه سفر خود از برخی آثار تاریخی و فرهنگی فارس پهناور دیدن كردند.
انصاری اظهارداشت: این گردشگران در بدو ورود از مجموعه های تاریخی پاسارگاد، تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب بازدید كردند و با تاریخ و تمدن استان فارس آشنا شدند.
وی اضافه كرد: این گردشگران همچنین پس از ورود به شهر شیراز از اماكن تاریخی و فرهنگی این شهر از جمله مجموعه زندیه، مجموعه های فرهنگی حافظ، سعدی ، مسجد تاریخی نصیر الملك ،باغ ارم، باغ نظر وموزه پارس دیدن كردند.
در سال 94 بیش از هفت گروه از گردشگران خارجی با قطار وارد فارس و شیراز شدند.
پیش از این نیز گروه های مختلف گردشگران خارجی در سال 93 در چند نوبت با قطار به استان فارس سفر كردند.
قطار بین المللی گردشگری سه شنبه گذشته از طریق مرز رازی وارد تبریز كشور شد و سرنشینان آن از اماكن تاریخی و گردشگری این شهر از جمله بازار تبریز، مسجد كبود و موزه آذربایجان دیدن و عصر همان روز از ایستگاه مركزی راه آهن تبریز به سمت زنجان حركت كردند.
مسافران این قطار علاوه بر شهرهای اصفهان و شیراز در ادامه با قطار لوكس عقاب طلایی كه عضو باشگاه قطارهای لوكس دنیا و متعلق به شركت خط آهن مجارستان و از امكانات ویژه برخوردار است از شهرهای یزد و مشهد دیدن می كنند و قرار است روز 23 فروردین سفر خود را در تهران به پایان برسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.