به عقیده ی اپل، لپ تاپ هایی که دارای صفحه کلید جداشونده هستند، در واقع دستگاهی ۲ در یک به حساب می آیند.

آیا یک مک بوک با صفحه کلید و صفحه نمایش لمسی خواهید خرید؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از The Next Web، به عقیده ی کمپانی اپل، دستگاه های 2 در یک در واقع لپ تاپ هایی هستند که پس از جداسازی صفحه کلیدشان، به یک تبلت تبدیل می شوند.

در حال حاضر اپل مشغول ثبت اختراع جدیدی است که در آن از یک دستگاه چند منظوره مانند این دستگاه های 2 در یک، با صفحه کلید و صفحه نمایش لمسی نام برده شده است.

بازخورد خوبی که در چند سال اخیر از محصولات لمسی دریافت شده است، اپل را وادار کرد تا به فکر تولید یک صفحه کلید لمسی باشدکه علاوه بر آن که به صفحه کلیدهای معمول شباهت دارد، اما نیازی به فشردن کلید نداشته باشد و تنها صفحه یی لمسی و ساده باشد.

هر چند که تبلت ها و گوشی های هوشمند نیز دارای صفحه کلید لمسی هستند، اما این صفحه کلید از کل سیستم مجزا نیست و اپل در صدد ساخت صفحه کلیدی لمسی می باشد که دارای بدنه ی فیزیکی مجزایی از یک لپ تاپ یا تبلت باشد.

بدون شک با عملی شدن این ایده ی اپل، مک بوک می تواند تبدیل به یک لپ تاپ بسیار نازک تر از آنچه امروز هست، شود.

اگر مک بوک بتواند این صفحه کلید جدید را به مرحله ی تولید و عرضه برساند، در نهایت باعث خواهد شد که دوست داران صفحه کلیدها، نظر خود را نسبت به نحوه ی تایپ کردن تغییر دهند.

البته مسلما این تولید اپل نیز یک گزینه ی سفارشی به حساب خواهد آمد. این صفحه کلید لمسی، در واقع قرار است سطحی صاف و انعطاف پذیر باشد و به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

احتمالا عمر باتری این صفحه کلید نیز بهبود یافته خواهد بود و در نهایت تبدیل به صفحه کلید اصلی برای محصولات اپل خواهد شد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.