رئيس شوراي شهر مشهد گفت: صدور پروانه ساختمان در اين شهر طي سال گذشته ۶۰درصد كاهش داشت.

كاهش ۶۰ درصدي صدور پروانه ساختمان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ايرنا، محسن انتظاري هروي روز شنبه در ديدار با جمعي از اعضاي هيات مديره و بازرسان سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي افزود: به دليل
ركود صنعت ساختمان به همين ميزان از درآمدهاي شهرداري نيز كاسته شده است.
وي اظهار كرد: مشهد به دليل جايگاهي كه در آن قرار دارد و حضور سالانه بيش از 30ميليون زائر و گردشگر نيازمند دريافت خدمات و تسهيلات رفاهي بيشتر است.
وي گفت: مسئولان اجرايي استان بايد با برنامه ريزي و ايجاد فضاهاي فرهنگي و تفريحي براي ماندگاري بيشتر زائران در مشهد برنامه ريزي نمايند.
رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد با اشاره به تغيير ساخت و سازهاي شهر مشهد افزود: در سال هاي اخير كمتر به هنر معماري ايراني و اسلامي شهر توجه شده و بيشتر ساختمان ها به سبك هاي خارجي ساخته شده كه سازمان نظام مهندسي ساختمان در اين زمينه بايد به طراحي و سازندگي معماري ايراني اسلامي كمك كند.
وي اظهار كرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي با داشتن نيروي انساني تحصيلكرده فني و متخصص ظرفيت بسيار ارزشمند در كنار شوراي اسلامي و شهرداري مشهد در زمينه فعاليت هاي عمراني و آباداني و زيبا سازي مبلمان شهري است.
وي گفت: شوراي اسلامي شهر مشهد براي تامين بودجه شهرداري از سال قبل درآمدهاي پايدار برنامه‌ ريزي نموده تا فعاليت ها و خدمات شهري با مشكل مواجه نشود.
انتظاري هروي همچنين از تشكيل شوراي راهبردي مشهد در سطح كلان به منظور بهبود رونق اقتصادي، رفاه زائران و مجاوران، آباداني و زيبا سازي شهر مشهد براي سال 2017 ميلادي خبر داد.
وي افزود: شوراي راهبردي كلانشهر مشهد به رياست استاندار خراسان رضوي و با شركت معاون وزير راه و شهرسازي، معاون عمراني وزير كشور، نمايندگان نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي، توليت آستان قدس رضوي، شهردار مشهد، رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد، معاونان هماهنگي عمراني و هماهنگي امور زائران استانداري خراسان رضوي تشكيل شده است.
وي اظهار كرد: مصوبات شوراي راهبردي شهر مشهد در بخش ‌هاي مختلف عمراني و فرهنگي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي با همكاري بخش خصوصي به اجرا در خواهد آمد.
رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد ادامه داد: براساس تصميم اين شورا براي رونق ساخت و ساز پيرامون حرم مطهر رضوي مشوق هايي براي سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين زمينه در نظر گرفته شده است.
رئيس شوراي عالي استانهاي كشور نيز گفت: شهر مشهد براي ماندگاري زائر و گردشگر دچار كمبود زيرساخت هاي گردشگري است.
غلامرضا بصيري پور افزود: مدت زيارت مسافراني كه به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف مي شوند بطور متوسط 20 دقيقه در هر شبانه روز است و برنامه اي نيز براي پر كردن اوقات فراغت زائران وجود ندارد.
علي سيفي رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان اين استان نيز آمادگي اين سازمان را براي هرگونه همكاري با مديريت شهري مشهد اعلام كرد و خواستار بكارگيري بيشتر مهندسان در بخش ‌هاي فني و عمراني شهر شد.
70 درصد درآمد شهرداري مشهد از محل ساخت و ساز است كه 55 درصد آن مربوط به تعرفه صدور پروانه و مجوزهاي ساختماني مي باشد و 15درصد ديگر آن از محل جريمه تخلفهاي ساختماني است.
پارسال 15 هزار و 650 پرونده تخلف به كميسيون ماده 100 شهرداري مشهد ارائه شد.
بر اساس برخي آمارهاي غيررسمي سالانه چهار ميليون مترمربع ساخت و ساز در مشهد انجام مي شود كه بيش از 20 هزار ميليارد ريال هزينه را به خود اختصاص مي دهد.
مشهد به عنوان دومين كلانشهر مذهبي جهان علاوه بر سه و نيم ميليون نفر جمعيت ثابت، سالانه پذيراي 25 ميليون زائر و مسافر از اقصي نقاط ايران و جهان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.