نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خواستار اصلاح نظام بودجه‌ریزی در کشور شد و گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام آثار باستانی شده‌اند.

نظام بودجه‌ریزی کشور نخ‌نما شده و نیازمند اصلاح است/ پروژه‌های نیمه‌تمام آثار باستانی شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با کلیات لایحه بودجه امسال، گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده براساس آن تلاش کرده که فاصله‌ای بین خواسته‌ها، انتظارات و منابع موجود را کم کند، اما نه این دولت و نه دولت‌های دیگر نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند.

وی افزود: نه تنها این بودجه بلکه ده‌ها بودجه دیگر نیز توانایی تامین شکاف‌ها را ندارد.

مصری نحوه بررسی بودجه‌های سنواتی در صحن مجلس را نادرست دانست و تاکید کرد: موافق و مخالف در امور بودجه موضوعیت ندارد و آئین‌نامه باید اصلاح شود؛ ما گزارش کمیسیون تلفیق را برررسی می‌کنیم، بنابراین ما می‌توانیم ردیف‌ها، تبصره‌ها و موارد دیگر را در جزئیات تغییر دهیم و مخالف و صحبت‌ کردن مخالف در این رابطه معنایی ندارد.

وی اضافه کرد: ما باید به کلیات لایحه بودجه امسال رای دهیم و در جزئیات موضوعات مورد نظر خود را پیاده کنیم.

مصری نظام بودجه‌نویسی کشور را نیازمند اصلاح دانست و تصریح کرد: این نوع نظام بودجه‌ریزی مطلوب نیست و مردم، دولت و مجلس نیز از این نوع نظام بودجه‌ریزی رضایت ندارند و هیچ‌کس با آن موافق نیست. این نظام بودجه‌ریزی نخ‌نما شده و نیازمند تغییر نظام بودجه‌ریزی در کشور هستیم.

وی اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم بودجه اقتصاد کشور را تعیین می‌کند در صورتی که بودجه‌های سنواتی فقط دخل و خرج دولت را مشخص می‌‌کند.

وی گفت: مشکل ما امروز نظام گمرکی، مالیاتی، تولیدی و اداری است؛ ما 80 درصد بودجه کشور را باید صرف هزینه‌های جاری کنیم.

مصری یکی از ضعف‌های نظام مالیاتی کشور را فرار گسترده مالیاتی صاحبان مشاغل و تولیدات دانست و افزود: طبق نظام مالیاتی ما کسانی موفق هستند که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند. وجود بیش از 4 میلیون بیکار حاصل نظام گمرکی، تولیدی و مبارزه با قاچاق است که در کشور ما اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر 5 برنامه توسعه در کشور و نیز 25 سال برنامه‌ریزی به درستی انجام می‌شد این همه شکاف و فاصله بین مناطق برخوردار و محروم کشور نداشتیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه نظام بودجه‌ریزی ما به حدی ضعیف است که حاصل آن پروژه‌های نیمه‌تمام است، افزود: ضعف در نظام بودجه‌ریزی کشور از پروژه‌های نیمه‌تمام فقط آثار باستانی ثبت کرده است.

وی به مشکلات رزمندگان معسر اشاره کرد و گفت: رزمندگان معسر که سال‌ها در جبهه‌ها حضور یافتند امروز دچار بی‌مهری قرار دارند که نباید این‌طور باشد، روزی که نظام به آنها نیاز داشت آنها در جبهه‌ها حضور یافتند و امروز باید از آنها حمایت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در طول سال به فکر اصلاح نظام‌های موجود در کشور باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.