۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 366767

رژیم صهیونیستی اعلام کرد، توافق مصر و عربستان سعودی در خصوص دو جزیره تیران و صنافیر و احداث پل بر روی این جزایر به مثابه اعلام جنگ علیه تل‌آویو است.

اسرائیل: توافق مصری- سعودی "اعلام جنگ" است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع اسرائیلی دیروز اعتراض تل آویو را در باره توافق تعیین و ترسیم مرزهای آبی بین مصر و کشور پادشاهی عربستان سعودی را به مثابه اعلام جنگ به تل آویو دانسته‌اند.

این منابع اسرائیلی در ادامه توافق مربوط به احداث پل رابط بین کشور مصر و کشور عربستان سعودی و احداث پل رابط بین این دو کشور با دو جزیره تیران و صنافیر را محکوم کردند.

رادیو رژیم صهیونیستی هم در این رابطه اعلام کرد: اسرائیل در خصوص پروژه احداث پل رابط بین این جزایر اعتراض دارد، پلی که از قدیم هم قرار بود، احداث شود، اما چند سال قبل و در زمان ریاست جمهوری حسنی مبارک کل پروژه راکد ماند، اما بعد از انقلاب مصر بار دیگر مساله احداث آن مطرح شده است.

این رادیوی صهیونیستی در ادامه اعلام کرد: اسرائیل احداث پل بر روی دو جزیره تیران و صنافیر که در ورودی خلیج عقبه واقع شده اند، را به مثابه تهدیدی راهبردی برای خود می داند، چرا که آزادی عملیات ناوبری دریایی را در ورودی جنوبی این تنگه و خلیج با خطر روبه رو می سازد.

رادیو رژیم صهیونیستی در این رابطه افزود: اسرائیل بارها اعلام کرده بود، که بسته شدن تنگه تیران را علتی اساسی برای جنگ می داند.

رادیو رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: به موجب معاهده کمپ دیوید که بین اسرائیل و مصر به امضا رسیده است، تاکید دارد که عملیات ناوبری در تنگه تیران یک حق است، و در بند 5 از این توافقنامه آمده است که دو طرف امضا کننده توافق کمپ دیوید، تنگه تیران را گذرگاه های آبی بین المللی به شمار می آورند، و تمام کشورها حق دارند در آن عملیات ناوبری انجام دهند و هیچ مانعی در این خصوص نباید وجود داشته باشد و نباید در ناوبری و حتی عبور هوایی از حریم آن مشکلی به وجود آید.

همچنین به موجب این توافق ( کمپ دیوید) دو طرف حق ناوبری و عبور هوایی از آن و بالعکس را از طریق تنگه تیران را محترم می شناسند.

بر اساس این گزارش، قرار است، پلی بین مصر و عربستان سعودی در منطقه تفریحگاه شرم الشیخ و راس حمید در منطقه تبوک در شمال عربستان سعودی از طریق جزیره تیران به طول 50 کیلومتر احداث شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.