دبیر اجرایی بنیاد گندم‌کاران کشور گفت: طبق برنامه‌های پیش بینی شده، امسال بالای ۱۲ میلیون تن گندم در داخل کشور به تولید خواهد رسید که این میزان تولید برای مصرف کشور کافی خواهد بود.

 امسال از واردات گندم بی‌نیاز هستیم / وزارت صنعت به دنبال «رانت» خود است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو،‌ علی خان محمدی، دبیر اجرایی بنیاد گندم‌کاران کشور با اشاره به عدم نیاز کشور به واردات گندم در سال 1395 گفت: طبق برنامه‌های پیش بینی شده، امسال بالای 12 میلیون تن گندم در داخل کشور به تولید خواهد رسید که این میزان تولید برای مصرف کشور کافی بوده و در بودجه سال  1395 مطلقاً نیازی به اختصاص ارز برای واردات گندم نیست.

وی با حمایت از موضع وزیر جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان افزود: وزارت صنعت به دنبال اعمال نفوذ در تصمیم گیری‌ها و رانت خود است؛ هرچند این موضع با مخالفت جدی متولیان کشاورزی روبرو شده است و من معتقدم در این شرایط قطعا تصمیمات وزارت کشاورزی بهترین تصمیمات خواهد بود.

دبیر بنیاد توانمند سازی گندمکاران پیشگام ایران در رابطه با میزان واردات سال گذشته اعلام کرد: در سال 1394 با توجه به برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، 2.5 میلیون تن گندم وارد کشور شد که این میزان در سال جاری باید تنها به نوعی از گندم‌ها از جمله گندم ماکارونی تعلق بگیرد که در کشور تولید نمی‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.