معاون تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان در تشكیل شركتهای تعاونی جدید پارسال رتبه دوم را در سطح كشور كسب كرد.

رتبه دوم تشكیل تعاونی ها در كشور متعلق به خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، احمد رجایی در گفت و گو با  ایرنا افزود: بر این اساس خراسان رضوی بعد از استان فارس بیشترین میزان تشكیل شركتهای تعاونی را در كشور داشته است.
وی ادامه داد: 9 درصد كل تعاونیهای تازه تاسیس كشور در خراسان رضوی تشكیل شده اند لذا طی پارسال در مجموع 375 شركت تعاونی در این استان فعال شد.
معاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: فعالیت شركتهای تعاونی جدید در مجموع پنج هزارو 619 فرصت شغلی را در این استان فراهم كرده است.
وی افزود: از مجموع تعاونیهای تازه تاسیس در خراسان رضوی 15 درصد در حوزه صنعت و معدن، 42 درصد در حوزه خدمات، 26 درصد در بخش كشاورزی و 17 درصد در بقیه حوزه ها فعال شده اند.
رجایی در ادامه با اشاره به فعالیت هزار و 159 اتحادیه تعاونی در سطح كشور گفت: خراسان رضوی با فعالیت 75 اتحادیه شركتهای تعاونی معادل 6.4 درصد كل اتحادیه های تعاونی كشور را دارد.
12 هزار و 700 شركت تعاونی دارای مجوز در خراسان رضوی وجود دارد كه از این تعداد هفت هزار و 800 شركت در 24 گرایش از جمله صنعت، كشاورزی، خدمات، تامین نیاز، تعاونی مصرف كننده، مصرف، كشاوری، گردشگری، بهداشت و درمان و نیز صنایع دستی فعال هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.