قدس آنلاین : دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: تمام اراضی دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتطامی در ارتفاعات جنوبی به مردم بازگردانده و مجوزهای آنان اصلاح خواهد شد.

تمام اراضی دستگاه‌ها در ارتفاعات جنوبی به مردم بازگردانده می‌شود

غلامعلی صادقی صبح امروز در حاشیه بازدید از ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز مشهد در خصوص تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای تصرف غیرقانونی اراضی در ارتفاعات جنوبی مشهد گفت: خوشبختانه برای تصرفات غیرقانونی اراضی ارتفاعات حنوبی مشهد تاکنون پرونده‌ای تشکیل نشده چرا که قبل از تشکیل پرونده با اقدامات قضایی و همکاری همه مجموعه‌های ذیربط رفع تصرف انجام شده است.

وی به نحوه برخورد با متصرفان خصوصا متصرفان عمده اراضی ملی اشاره کرد و افزود: در وهله اول بنا این است که اراضی و اموال به بخش عمومی و دولتی بازگردانده شود و اگر متصرفان در این مرحله همکاری کردند مجازات آنان جای ارفاق دارد ولی اگر متصرفان کارشکنی کنند قطعا ضمن اینکه اموال و اراضی رفع تصرف خواهد شد مجبور به صدور حکم قضایی و مجازات هستیم.

صادقی اضافه کرد: هر متصرفی که در بازگرداندن اراضی با دستگاه قضایی کارشکنی کند بازداشت و حکم قضایی لازم برای آن صادر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین در خصوص تصرف اراضی ارتفاعات جنوبی توسط ارگان‌های نظامی و انتظامی تصریح کرد: تعدادی اشخاص حقوقی اعم از دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی هستند که در محدوده ارتفاعات جنوبی براساس مستندات قانونی تصرفاتی دارند که در حال پیگیری اصلاح مجوزهای این دستگاه‌ها هستیم.

وی بیان کرد: بنا این است که تمام اراضی موجود در اختیار این دستگاه‌ها به مردم بازگردانده و مجوزات آنان اصلاح شود.

صادقی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که این اراضی به عنوان منابع طبیعی متعلق به همه مردم است بنابراین اگر در ظاهر مجوزهایی صادر شده اصلاح می‌شود.

گفتنی است؛ در این بازدید رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی، شهردار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.