محمد جهاد اللحام رییس مجلس ملی سوریه در مذاكره با هیات پارلمانی روسیه در در دمشق گفت: ریاض و قطر بر خلاف خواسته های جامعه جهانی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، همچنان به سیاست های مخرب ضد سوری خود ادامه می دهند.

عربستان و قطر به سیاست های مخرب ضد سوری ادامه می دهند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، اعضای هیات روسی شامل سرگئی گاوریلوف و آلكساندر یوشنكو از دومای روسیه و دیمیتری سابلین از شورای فدراسیون امروز (یكشنبه) با رئیس مجلس ملی سوریه دیدار و درباره روند حل و فصل مسایل این كشور و دورنمای مذاكرات ملی گفت وگو كردند.
رئیس مجلس ملی سوریه در این دیدار به آمادگی دمشق برای شركت در دور آتی مذاكرات ژنو اشاره و برای برگزاری موفق این گفت وگوها ابراز امیدواری كرد.
وی ادامه داد: هیچ گونه اختلافی با معارضان سوری كه رویكرد سازنده دارند و خواهان برقراری صلح و آرامش در كشور خود هستند، نداریم. اختلافات اصلی ما با معارضان خارجی است كه از طرف قطر و عربستان سعودی و برخی كشورهای دیگر حمایت می شوند و سعی دارند سیاست های وحشیانه این كشورها را علیه سوریه اجرا كنند.
محمد جهاد اللحام گفت كه طرح قانون اساسی جدید سوریه باید مورد همه پرسی قرار گیرد تا با آرای مردم مشروعیت آن تایید شود.
وی همچنین با مخرب خواندن مواضع عربستان سعودی و قطر درباره سوریه گفت: این دو كشور هیچ تمایلی برای توقف اعزام تروریست ها ندارند و به رغم خواسته های جامعه جهانی و قطعنامه های شورای امنیت همچنان به حمایت از گروه های تروریستی ضدسوری ادامه می دهند.
مقام سوری در این رابطه به مرز سوریه و تركیه به عنوان محلی اصلی نفوذ گروه های تروریستی به سوریه اشاره كرد و افزود: از این منطقه تروریست ها و محموله های بزرگ سلاح و تداركات لازم برای گروه های تروریست وارد سوریه می شود.
وی ادامه داد: اگر این كشورها به تعهدهای خود در عرصه مبارزه با تروریسم عمل می كردند سوریه می توانست گروه های تروریستی را سركوب كرده و مناطق اشغالی توسط تروریست ها را پاكسازی كند.
هیات پارلمانی روسیه برای مذاكره با همتایان سوری خود در دمشق بسر می برد.
هدف سفر هیات پارلمانی روسیه به دمشق، تاكید بر حمایت مسكو از دولت و مردم سوریه است.
همچنین همراه این هیات محموله ای از كمك های انسانی به وزن 15 تن به سوریه ارسال شده است تا در مناطق جنگ زده و آسیب دیده این كشور از حملات تروریستی توزیع شود.
مذاكرات اخیر صلح سوریه دو هفته پیش بدون هیچ پیشرفت واقعی برای رسیدن به یك راه حل سیاسی در ارتباط با جنگ ویرانگر سوریه كه از پنج سال پیش ادامه دارد، پایان یافت و قرار است دور جدید مذاكرات هفته آینده در ژنو آغاز می شود.
مسكو برای فراهم آوردن مقدمات برگزاری این مذاكرات تلاش می كند و در این راستا مقام های روسی مذاكراتی را با طرف های مختلف شریك در حل بحران سوریه آغاز كرده اند.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مورد این مذاكرات گفته است: مذاكرات صلح 13 آوریل (25 فروردین) در ژنو آغاز خواهد شد.
استفان دی میستورا خاطرنشان كرد: انتظار می رود هیات مخالفان سوری یك روز پیش از آغاز گفت وگوها وارد ژنو شوند.
وی افزود: هیات دمشق نیز وارد ژنو خواهد شد، اما با توجه به اینكه دولت سوریه انتخابات پارلمانی را 13 آوریل برگزار خواهد كرد و پنج تن از اعضای این هیات نامزد انتخابات هستند، پس از این تاریخ در ژنو حضور می یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.