۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 366970

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران بر سر موضوع قدرت دفاعی خود با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کند.

به آقای کری ارتباطی ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد ازظهر امروز پس از دیدار وزیرخارجه استونی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این مذاکرات بر توسعه و گسترش روابط دو جانبه بین ایران و استونی تأکید شد.

وی افزود: سفر خانم مارینا کالیوراند به تهران، نشان‌دهنده علاقمندی آنها بر انجام همکاری‌های دوجانبه است و تهران نیز نسبت به این همکاری‌ها نظر مثبت دارد.

ولایتی درباره مداخله خارجی‌ها در امور سوریه نیز تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل سوریه مداخله بازیگران خارجی و حمایت از داعش است، لذا جمهوری اسلامی از ابتدا تأکید داشته که کشورهای خارجی باید از مداخله در امور سوریه پرهیز کنند، اما وقتی می‌بینیم گروههای تروریستی از کشورهای دیگر و به‌ویژه از اروپا به سوریه می‌روند و اروپایی‌ها سلاح و مهمات برای آنها می‌فرستند، باید بدانند که همین تروریست‌ها و داعش روزی گریبان حامیان خود را خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش باید تلاش جدی‌تری کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ به وجود آمده بین آذربایجان و ارمنستان تصریح کرد: ایران همواره روابط خوبی با آذربایجان و ارمنستان داشته و از هرگونه اقدامی نسبت به حل این مشکل دریغ نخواهد کرد، همان‌طور که رئیس جمهور در تماس تلفنی با روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان بر آتش‌بس دائم تأکید داشتند، ما نیز امیدواریم هرچه زودتر در منطقه قره‌باغ برپا شود.

ولایتی در پاسخ به این سوال که اخیرا وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی عنوان کرده که قدرت‌های دفاعی ایران باید محدود شود، گفت: به آقای جان کری ارتباطی ندارد که راجع به قدرت دفاعی ما صحبت کند، آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها زیاد کرده‌اند و هیچ اعتنایی به سخنان بی‌پایه آنها نمی‌شود.

وی تأکید کرد: ما درباره قدرت دفاعی خودمان با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کنیم و قدرت دفاعی ایران در راستای حفظ تمامیت ارضی،‌ اقتدار و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.