پادشاه عربستان سعودی امروز یکشنبه با حضور در صحن پارلمان مصر به ایراد نطق پرداخت و طی آن از ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال سینا خبر داد.

سلمان جزیره‌های هدیه شده را جبران کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، ملک سلمان امروز یکشنبه به پارلمان مصر رفت و به ایراد نطق در میان اعضای پارلمان پرداخت.

وی سفر خود به قاهره را فرصتی تاریخی برای تقویت همکاری و اقدام مشترک با مصر برشمرد و گفت: ما شاهد امضای چندین توافقنامه، معاهده و یادداشت تفاهم از جمله احداث پل ارتباطی بین دو کشور برادر مصر و عربستان بودیم و این پل دو قاره آسیا و آفریقا را به یکدیگر مرتبط می‌کند و دروازه عربستان برای رسیدن به قاره آفریقا خواهد بود و باعث تقویت مبادلات تجاری دو کشور می‌شود و گذرگاهی برای زائران حج خواهد بود.

ملک سلمان همچنین از ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال سینا خبر داد و تأکید کرد که این امر به توسعه اقتصادی منطقه و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای مردم دو کشور کمک خواهد کرد.

ملک سلمان در بخش دیگری از اظهاراتش بر ضرورت مبارزه با تروریسم و فعال سازی قدرت عربی مشترک تأکید کرد.

اظهارات ملک سلمان در حالی است که شامگاه دیروز دولت مصر رسماً از امضای توافقنامه مرزی آبی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی و احداث پل ارتباطی دو کشور خبر داد، به‌موجب این توافقنامه دو جزیره صنافیر و تیران به داخل آبهای منطقه‌ای عربستان سعودی بازگردانده خواهند شد.

دولت مصر در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دو جزیره صنافیر و تیران واقع در دریای سرخ، از این پس جزو حریم مرزی و آبی پادشاهی عربستان سعودی است و این امر بعد از امضای مقامات دو کشور بر توافقنامه مرزی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی حاصل شده است.

بعد از اعلام امضای توافق مربوط به واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر از سوی دولت مصر به دولت پادشاهی عربستان سعودی، موجی از اعتراض‌ها و انتقادها از دولت و نظام مصری در داخل این کشور به راه افتاده است، بین این معترضان چهره‌های معروف و برجسته و شناخته شده‌ای هم دیده می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نایب IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    جالبه فلسطین وسوریه وعراق عرب نیستند یا شاید هم مال زن بابا هستند که عربی به رگ غیرتش بر نمیخوره!!!!!جدیداًعربها خیلی بهم نزدیک شدن احتمالاً از چیزی ترسیدن
  • ل IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    خاک بر سر السیسی
  • رضامشدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    خریداینجزایربرای خودسلمان واربابش شارون است که بزودی بااقلیت صهیونیست بایدبروندچون دیگرجایی برای این قاتلان دردنیا نمانده.