عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: در مذاكرات نمایندگان بخش دامپروری كشور با فعالان صنعت خوراك دام، طیور و آبزیان اتریش، مقرر شد فعالان دو كشور در زمینه خوراك دام، طیور و آبزیان، سرمایه گذاری مشترك داشته باشند.

  سرمایه گذاری ایران و اتریش در صنعت خوراك دام، طیور و آبزیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مجید موافق قدیری كه ریاست این انجمن را برعهده دارد با بیان اینكه كه كشور در زمان تحریم دوران سختی را گذرانده است، افزود: تحریم ها سبب شد كه ورود تكنولوژی و فناوری ها نو در صنعت دامپروری و خوراك دام كه از صنایع استراتژیك و با اهمیت كشور است، قطع شود.
رئیس انجمن صنایع خوراك دام، طیور و آبزیان ایران به استقبال طرف اتریشی از هیأت ایرانی اشاره كرد و گفت: توسعه روابط بین الملل در زمینه صنعت خوراك دام، طیور و آبزیان ایران را از اتریش آغاز كرده ایم و از روز پس از بازگشت از آن كشور، اطلاعات خوبی با شركت های طرف مذاكره با اتریشی از جمله موسسه «بایومین» رد و بدل شده است، كه به همین منظور نیز در روزهای آینده دوباره به اتریش سفری خواهیم داشت.
وی، اهداف سفر به اتریش را تشویق سرمایه گذاران آن كشور برای ورود به صنعت خوراك دام، طیور و آبزیان ایران، مذاكره برای انتقال تكنولوژی و فناوری های نو و همچنین حضور شركت های دانش بنیان اتریشی به صنعت دامپروری كشورمان برشمرد.
قدیری، یادآورشد: مذاكره با شركت های مطرح از جمله بایومین و دعوت از سرمایه گذاران اتریشی برای بازدید از پتانسیل های بالقوه صنعت خوراك دام و دامپروری كشورمان و برخی از پروژه های ملی و فراملی از دیگر برنامه های این سفر بود.
وی افزود: در این مذاكرات و قرار‌دادها، به طور حتم توسعه پایدار، انتقال تكنولوژی و نگاه همه‌جانبه برای سرمایه‌گذاری مشترك دیده شده است؛ البته به نتیجه رسیدن آنها در یك زمان كوتاه ممكن نخواهد بود و به زمان بیشتری نیاز است.
هیات اقتصادی 110 نفره بخش خصوصی ایران در دومین هفته امسال در سفر به اتریش، ضمن شركت در همایش اقتصادی دو كشور، سمینار آشنایی با جنبه های مختلف مدیریت و برنامه ریزی شهر وین و نشست تخصصی با مسئولان بانك مركزی اتریش، هشت یادداشت تفاهم همكاری به ارزش بیش از دو میلیارد یورو امضا كردند.
این هشت یادداشت تفاهم شامل «قرارداد همكاری بین موسسه جهانی حلال و شورای اروپایی فتوا»، «یادداشت تفاهم همكاری بین شركت ایرانی مپنا و شركت اتریشی الین موتورن Elin Motoren»، «یادداشت تفاهم همكاری بین شركت ایرانی روژین دارو و شركت اتریشی اگزامونExamon»، «یادداشت تفاهم همكاری بین شركت ایرانی فكور صنعت تهران و شركت تكنولوژی صنعت اتریش»، «یادداشت تفاهم همكاری بین شركت سرمایه گذاری خانه سازان ایران با شركت مهندسی وامد اتریش VAMED»، «یادداشت تفاهم همكاری بین شركت ایرانی راینه داران با هلدینگ پتروشیمی اتریش برای مبادلات مواد شیمیایی و سرمایه گذاری در پتروشیمی ایران»، «یادداشت تفاهم همكاری بین انجمن قطعه سازان و مجموعه های خودرو ایران و انجمن قطعات اتریش» و «یادداشت تفاهم همكاری بین انجمن قطعه سازان و مجموعه های خودرو ایران و شركت اتریشی 3pman» هستند.
قرار بود رئیس جمهوری ایران در صدر هیات سیاسی - اقتصادی به اتریش سفر كند اما سفر وی به دلایل امنیتی و برای انجام هماهنگی های بیشتر لغو شد؛ با این حال هیات اقتصادی برنامه های از پیش تعیین شده خود را اجرا كرد.
اتریش كشوری محصور در خشكی در شرق اروپای مركزی است و با كشورهای چك، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلواكی، اسلونی و سوئیس هم مرز است.
این كشور از نظر تولید ناخالص داخلی در مقام بیست و هفتم دنیا قرار دارد و حدود 28 درصد از تولید ناخالص داخلی این كشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل می شود؛ در این بخش، بیشترین سهم به ترتیب به تولید فلزات پایه و مصنوعات فلزی، ماشین آلات صنعتی، غذایی، آشامیدنی و دخانیات، تجهیزات حمل و نقل، تولید كاغذ و محصولات كاغذی و تولید تجهیزات الكتریكی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.