قدس آنلاین - ایلام: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: در فصل برداشت باقلا در دره شهر پیش بینی می شود یک هزار و ۷۵۰ تن از این محصول برداشت شود.

پیش بینی برداشت یک هزار و ۷۵۰ تن باقلا در دره شهر

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سیدتراب میری با بیان اینکه در فصل زراعی جاری یک هزار و 800 هکتار از اراضی دره شهر زیر کشت انواع محصولات رفته است، اظهارداشت: از مجموع این میزان اراضی ماژین 250 هکتار به کشت باقلا اختصاص یافته و زارعان این منطقه به کشت این نوع محصول زراعی اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مسئولان و کارشناسان امر در سازمان جهاد کشاورزی پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار 7 تا 10 تن باقلا در ماژین برداشت و تولید شود، افزود: بر این اساس تا پایان فصل برداشت یک‌هزار و 750 تن با قلا در ماژین تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام ارزش اقتصادی محصول تولید شده را 14 میلیارد ریال برآورد کرد و خاطرنشان ساخت: در سال زراعی جاری میزان تولید باقلا در ماژین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و کارشناسان امر این میزان افزایش را تا 30 درصد اعلام کرده‌اند.

سیدتراب میری شرایط آب و هوایی مناسب، استفاده بهینه از آب با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار و اراضی مناسب در ماژین دره‌شهر را از مهمترین عوامل افزایش تولید این محصول دانست و بیان داشت: علاوه بر این برای افزایش تولید باقلا در این شهرستان کلاس‌های ترویجی و آموزشی از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی ایلام برگزار شده و رعایت تاریخ کشت مناسب و استفاده از ارقام مناسب و سازگار با محیط از دیگر عوامل مهم در افزایش تولید این محصول زراعی بوده است.

وی به اشتغالزایی کاشت این محصول اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 250 نفر به صورت مستقیم و 750 نفر نیز به صورت غیر مستقیم تا پایان فصل برداشت باقلا مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.