فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص تانک جدید «کرار» گفت: این تانک تا این ماه یا ماه آینده رونمایی شده و در دو نیروی زمینی ارتش و سپاه استفاده می‌شود.

نزاجا در سوریه حضور مستشاری دارد/ تانک «کرار» هم در ارتش و هم در سپاه استفاده خواهد شد/ تهدیدی در مرزها نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز به منظور تشریح برنامه‌ها و توانمندی‌های نیروی زمینی در آستانه 29 فروردین ماه (روز ارتش و تجلیل از حماسه‌های نزاجا) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: ارتش با فرمان حضرت امام(ره) در بیست و نهم فروردین جان دوباره ای گرفت و با تمام توان تلاش کرد اعتماد امام را جلب کند و اولین اقدام آن نیز کمک به تشکیل سپاه پاسداران بود که سروان کلاهدوز مامور به این کار شد.

وی با بیان اینکه اقدام دیگر ارتش در ابتدای انقلاب مبارزه با ضد انقلاب بود، درخصوص برنامه‌های روز ارتش در نزاجا تصریح کرد: با هدایت فرمانده کل ارتش برنامه های متنوعی دیده شده که دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از جانبازان، مسابقات قران، اذان و حدیث و سخنرانی فرماندهان در مدارس و دانشگاه‌ها از جمله این برنامه هاست.

پوردستان برگزاری مراسم جشن سربازی و صبحگاه مشترک و نیز دیدار با وابستگان نظامی در اول اردیبهشت را از دیگر برنامه های روز ارتش عنوان کرد و گفت: دستاوردهای جدید نزاجا نیز روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد.

وی همچنین به رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور اشاره کرد اظهار داشت: در این رژه بالگردها و جنگنده‌های ارتش نیر حضور دارند و یگان‌های شناوری نیز در آبهای جنوبی کشور رژه خواهند رفت.

پوردستان سرمایه گزاری اصلی نزاجا را آموزش‌های عملی این نیرو دانست و افزود: در طول سال چندین مورد رزمایش برگزار می‌کنیم که رسانه‌ای نمی‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه 300 تا 400 نوع تمرین برای گردانها در سال انجام می‌شود، تصریح کرد: در رده تیپ‌ها 13 مورد تمرین روی نقشه و 14 مورد تمرین روی پاسگاهها داریم و در سال جاری نیز 4 رزمایش بزرگ خواهیم داشت که  اولین رزمایش، سوم خرداد در نصرآباد اصفهان با نام بیت المقدس برگزار می‌شود.

پوردستان ادامه داد: 17 مورد رزمایش تخصصی نیز داریم که از جمله آنها رزمایش‌های موشکی، هوانیروز، رهایی گروگان، پهپاد، جنگ نوین و ارتباط الکترونیک و چندین رزمایش مدیریت بحران است.

وی افزود: 5 مورد رزمایش بهداشت و درمان نیز داریم که در 5 قرارگاه نزاجا انجام خواهند شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش از طراحی و ساخت سامانه پدافند هوایی ٥٧ میلیمتری خودکششی چرخ دار «بهمن» با کارآیی در جنگ‌های نیابتی، خودروی ٥ تُنی «کیان»، خودروی تجسسی «شهرام» (آزمایشگاه متحرک نمونه های هسته ای) در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: تعداد زیادی از تانک‌های «چیفتن» بهینه سازی شده و سلاح تک تیرانداز و انواع خودروهای مختلف سبک و سنگین تحویل یگان ها خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خود را برای مقابله با تهدیدات مرزی مجهز کرده ایم، تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه می‌خواهند تهدید گروهکهای تروریستی به مرزهای ما برسد اما تهدیدی نداریم.

پوردستان اضافه کرد: اسفند ماه یک گروه داعش وارد کشور شد که با آنها مقابله کردیم و 2 نفر که با جلیقه انتحاری آمده بودند را ازبین بردیم.

وی درخصوص حضور نیروهای ارتش در سوریه نیز گفت: نزاجا حضور مستشاری در سوریه دارد. ما داعش را در حدی نمی‌بینیم که یگان اعزام کنیم اما وظیفه خودمان میدانیم این تهدید را تمام قد شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور نزاجا بعنوان یک یگان در سوریه سندیت ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما توان بالگردی خود را افزایش دادیم و گردانهای واکنش سریع تشکیل شده اند و در حوزه مهمات پرتابی و هوشمند نیز 100درصد تولیدات بومی داریم.

پوردستان درخصوص تانک جدید «کرار» نیز گفت: این تانک تا این ماه یا ماه آینده رونمایی شده و در دو نیروی زمینی ارتش و سپاه استفاده می‌شود.

وی افزود: بحث خرید تانک T-90 در دستور کار است و هرچند امریکایی‌ها در این باره یاوه گویی می‌کنند اما حرفهای آنها برای ما اهمیتی ندارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    چه مستشاری باباجنگه دیگه؟مستشارمیشینه تواتاق فرماندهی وپشت جبهه نه اینکه هرروز شهید بدیم