عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی به مرز خطر رسیده و بسیار نگران کننده است.

نرخ بیکاری خراسان رضوی نگران کننده است/ وضعیت نامساعد تولید در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محسن شرکا در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در واقع برای مقوله‌هایی مانند بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی آمار چندان مسئله مهمی نیست بلکه مسئله اصلی این است که هم اکنون تولید در خراسان رضوی شرایط خوبی نداشته و  صاحبان صنایع گرفتار رکود بازار شده‌اند.
وی با بیان اینکه دولت در شروع فعالیت خود هدف اصلی اقتصادی را مهار تورم قرار داده بود، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که در بخش مهار تورم دولت با سیاست‌های انقباض مالی خود بسیار خوب عمل کرده اما این موضوع سبب شده که تمام بخش‌های اقتصادی در یک رکود بسیار عمیق فرو رود.
دبیرکل سابق خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با تأکید بر اینکه با وجود رکود فعلی کنترل تورم بیش از این اصلا مجاز نیست، بیان کرد: باید دولت با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی در راستای تأمین مالی آنها قدم بردارد البته ممکن است که این کار قدری تورم ایجاد کرده که باید در نظر داشت که برای ادامه حیات واحدهای صنعتی یک الزام است.
شرکا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از تولید، تصریح کرد: خراسان رضوی با توجه به ویژگی زائرپذیری خود نیاز بیشتری به اشتغال داشته و با این روند که تمام قوای بخش‌های دولت بر مهار نقدینگی قرار گرفته نمی‌توان در این حوزه اقداماتی انجام داد.
شرکا افزود: رفع موضوع بیکاری در خراسان رضوی تنها با حمایت از بخش تولید محقق می‌شود و با افزایش ثروت می‌توان آثار افزایش تورم را نیز خنثی کرد.
وی با بیان اینکه از بخش‌های مختلف صنایع در خراسان رضوی تعداد زیادی کارگر تعدیل شده‌اند، تصریح کرد: گرچه تعداد این افراد مشخص نیست اما تا حدود زیادی آثار آن بر روی معیشت جامعه خراسان رضوی را می‌توان مشاهده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.