معاون وزیر نفت در واکنش به گفته‌های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره تحویل گرفتن بنزین از پتروشیمی‌ها، گفت: آن چیزی که ما تحویل می‌دهیم ریفورمیت است نه بنزین.

ما بنزین نگرفتیم!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مرضیه شاهدایی در یک نشست خبری که صبح امروز در شرکت ملی پتروشیمی برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که آیا در پتروشیمی بنزین تولید می‌کنید و تحویل پالایش و پخش می‌دهید،‌ گفت: ما به پالایش و پخش ریفورمیت تحویل می‌دهیم که بالابرنده اکتان بوده و در گذشته همین را تولید و به پالایش و پخش برای تولید بنزین تحویل می‌دادیم.

وی افزود: در حال حاضر تلاش کرده‌ایم مشخصات ریفورمیت تولید شده توسط پتروشیمی‌ها را بهبود بدهیم.

معاون وزیر نفت در واکنش به گفته‌های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که پیش از این گفته بود از پتروشیمی‌ها بنزین می‌گیریم نه ریفورمیت، اظهار داشت: من در جریان گفته‌های ایشان نیستم اما آن چیزی که ما به پالایش و پخش تحویل می‌دهیم ریفورمیت است نه بنزین.

به گزارش فارس، ریفرمیت یکی از اجزای تشکیل دهنده بنزین است که در پالایشگاه‌ها و بعضی پتروشیمی‌ها تولید و پس از ترکیب با دیگر اجزای تشکیل دهنده بنزین، تبدیل به بنزین می‌شود. وزارت نفت دولت یازدهم به بهانه آلایندگی این ریفرمیت دریافت آن از پتروشیمی ها را قطع کرد و به واردات بنزین روی آورد اما پس از آنکه مشخص شد بنزین وارداتی در بسیاری از موارد استانداردهای لازم را ندارد استفاده از سوخت تولیدی پتروشیمی ها دوباره در کشور آغاز شد.در عین حال معاون وزیر در پالایش و پخش اخیرا عنوان کرد که آنچه اکنون از پتروشیمی‌ها دریافت می‌شود بنزین است نه ریفورمیت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.