۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 367469

بانك «گلدمن ساكس» آمریكا هشدار داد احتمال تاثیر منفی نشست تولیدكنندگان نفت در دوحه قطر بر روند رو به كاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی وجود دارد.

 هشدار بانك آمریكایی درباره افت قیمت نفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، روسیه، ونزوئلا، قطر و عربستان سعودی كه از تولیدكنندگان بزرگ نفت دنیا به شمار می روند، بهمن‌ماه گذشته به توافقی اولیه برای ثابت نگه داشتن سقف تولید نفت (طرح فریز نفتی) با هدف مقابله با كاهش قیمت دست یافتند.

در صورت تصویب نهایی كشورهای موافق موظفند تولید نفت خود را حداكثر در سطح تولید ماه ژانویه (دی- بهمن) 2016 حفظ كنند.

قرار است هفدهم آوریل (بیست و نهم فروردین) تولیدكنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپك (سازمان كشورهای صادركننده نفت) در دوحه قطر گرد هم آیند و درباره این طرح تصمیم بگیرند.

در همین پیوند بانك آمریكایی گلدمن ساكس نسبت به موفقیت نشست تولیدكنندگان نفت در دوحه قطر برای محدودسازی عرضه نفت ابراز تردید كرد.

به گزارش وزارت نفت از خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، این بانك هشدار داد ممكن است این نشست پیامدهایی نامطلوب برای بازار نفت داشته باشد.

گلدمن ساكس اعلام كرد: تثبیت تولید نفت در سطح كنونی، بازگشت ثبات به بازار نفت را شتاب نمی دهد؛ زیرا سطح تولید نفت روسیه و اوپك (غیر از ایران)، نزدیك به برآوردهای پیشین درباره رشد تولید نفت در سال ٢٠١٦ میلادی است.

بر اساس برآورد بانك گلدمن ساكس، میانگین تولید نفت روسیه و كشورهای عضو اوپك (غیر از ایران) در سال جاری میلادی ٤٠ میلیون و ٥٠٠ هزار بشكه در روز است.

این بانك همچنین اعلام كرد: احتمال زیادی می رود كه نشست دوحه، سبب افت قیمت نفت در بازارهای جهانی شود.

كارشناسان گلدمن ساكس بر پیش بینی خود مبنی بر تثبیت میانگین قیمت نفت ٣٥ دلار برای هر بشكه در سه ماه دوم سال ٢٠١٦ میلادی پافشاری كردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.