رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بومی در راستای توسعه بیش از پیش استان یزد، گفت: تبدیل شدن به قطب فناوری علمی در سطح بین‌المللی از جمله اولویت‌های جدی پارک علم و فناوری یزد است.

اقتصاد دانش بنیان مهمترین راه توسعه‌ ماست

به گزارش قدس آنلاین،"داریوش پورسراجیان" در گفت‌و‌گو باایسنا، با اشاره به عدم توازن شدید بین منابع توسعه‌ای در استان یزد به عنوان مهمترین چالش یزد، اظهار کرد: کسب رتبه نخست در امتحانات کنکور دانشگاه‌ها طی 20 سال متوالی نشانه‌ی ظرفیت بالای استان یزد در حوزه منابع انسانی و علمی است.

وی اقتصاد دانش بنیان و تمرکز بر توسعه فرهنگ فناوری را مهمترین راه توسعه‌ی استان دانست و بیان کرد: تبدیل شدن به قطب فناوری علمی در سطح بین‌المللی با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای‌، از جمله برنامه‌های در دستور کار پارک علم و فناوری یزد در سال جدید است.

پورسراجیان با اشاره به فعالیت 187 موسسه در پارک علم و فناوری یزد، گفت: موسسات مستقر در پارک علم و فناوری یزد در رشته‌های برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی‌های نو، زیست فناوری، مدیریت و علوم انسانی، عمران، معماری و نساجی فعالیت می‌کنند.

وی راه‌اندازی نخستین مرکز رشد تخصصی حوزه IT کشور را از جمله اقدامات شاخص پارک علم و فناوری یزد عنوان کرد و ادامه داد: تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار،‌ آموزش الکترونیک‌،‌ شبکه و اطلاع رسانی،‌ اتوماسیون صنعتی و امنیت شبکه از جمله فعالیت‌های مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد همچنین افتتاح نخستین مرکز رشد بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک را از دیگر اقدامات این پارک دانست و خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش‌های در مورد رشته‌های بیوتکنولوژی، مهندسی پزشکی،‌ شیمی،‌ مهندسی شیمی و پلیمر،‌ کشاورزی،‌ محیط زیست و گیاهان دارویی،‌ معدن و متالوژی،‌ کاشی و سرامیک و نساجی از جمله فعالیت‌های مرکز رشد بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک یزد است.

وی با اشاره به نقش پارک علم و فناوری در رفع نیاز داخلی و صادرات فناوری، افزود: انجام طرح‌های تحقیقاتی، توسعه‌ای و تولید محصولات بومی دانش‌بنیان را از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری یزد در راستای توسعه بیش از پیش اقتصادی استان یزد است.

پورسراجیان با اشاره به راه‌اندازی سیزدهمین فن بازار منطقه‌ای کشور در استان یزد، گفت: نخستین فن‌بازار منطقه‌ای با تولیت پارک علم و فناوری، سال گذشته فعالیت خود را با هدف تجمیع،‌ تسهیل و تسریع تبادلات اقتصاد دانش محور در یزد آغاز کرده است.

این مقام مسئول در پایان نیز با اشاره به نقش اقتصاد مبتنی بر دانش در تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای بیش از یکهزار و 400 فارغ التحصیل دانشگاهی و مراکز آموزش عالی‌ از جمله ویژگی‌های شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.