قدس آنلاین/ سینا حسینی : پس از تغییر و تحولات مدیریتی در رأس مجموعه پدیده شاندیز، این پرسش برای اهالی فوتبال به وجود آمد که آیا این مجموعه همچنان در حوزه ورزش از فعالیت باشگاه پدیده حمایت خواهد کرد یا سهمیه لیگ برتری فوتبال خراسان رضوی بدون متولی خواهد ماند؟

 پدیده تیمداری نکند،  دو مشتری جدید  وارد   می‌شوند

سکوت مسؤولان این مجموعه در قبال این پرسش، ابهامات موجود در این ماجرا را تشدید کرد و از طرفی، انصراف سایر بنگاه‌های اقتصادی از ادامه سرمایه گذاری در عرصه ورزش، شائبه انصراف مجموعه پدیده از ادامه سرمایه گذاری در عرصه ورزش را تقویت کرد. برای اطلاع از سرنوشت مبهم باشگاه پدیده تصمیم گرفتیم به سراغ اعضای هیأت مدیره جدید مجموعه پدیده شاندیز برویم که به رغم تلاش برای ارتباط با مسؤولان و اعضای جدید هیأت مدیره، نتیجه قابل قبولی به دست نیامد. بر این اساس به سراغ دست اندرکاران باشگاه پدیده خراسان رفتیم تا با آن‌ها در این ارتباط گفت و گو کنیم.
از آنجا که جواد وطنخواه، مدیرعامل باشگاه پدیده کمتر با رسانه‌های گروهی ارتباط برقرار می کند، تلاش برای مصاحبه با وی بی فایده بود، از این رو با مجتبی سرآسیابی، مدیر تیم فوتبال پدیده گفت و گو کردیم تا در جریان ریز اتفاقات مدیریتی در این مجموعه قرار بگیریم.
 جدی ترین پرسشی که برای هواداران فوتبال خراسان در برهه کنونی به وجود آمده، این است که تکلیف تیم فوتبال پدیده چه خواهد شد؟ آیا این تیم همچنان با حمایت پدیده فعالیت خواهد کرد یا مجموعه دیگری وارد عمل خواهد شد؟
مهم‌ترین اصلی که نمی توان از کنار آن بسادگی گذشت، این است که تیم فوتبال پدیده به عنوان یک سهمیه ارزشمند ورزش خراسان رضوی باید به هر قیمتی در استان حفظ شود، به همین منظور در تمامی جلساتی که تاکنون برپا شده، به رعایت این موضوع تأکید شده است، از این لحاظ جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. با وجود اینکه هیأت مدیره جدید مجموعه پدیده بتازگی انتخاب شده و هیچ مذاکره ای بین این مجموعه و مدیریت باشگاه صورت نگرفته است، اما به نظر می رسد رویکرد آن‌ها در این خصوص مثبت است.
ما در جریان جلساتی که در طول ماه‌های اخیر با مسؤولان استان برگزار کردیم، متوجه شدیم رویکرد مسؤولان استان و اعضای هیأت مدیره جدید به ادامه فعالیت باشگاه پدیده مثبت است، اما هنوز واکنشی در این ارتباط دریافت نکرده ایم.
 چنانچه هیأت مدیره جدید مجموعه پدیده به دلایل خاص از ادامه حمایت مالی و سرمایه گذاری در حوزه ورزش انصراف دهند، سرنوشت این مجموعه چه خواهد شد؟
در صورت بروز چنین شرایطی، بازهم مشکلی به وجود نخواهد آمد، چون در شرایط کنونی که با شما در این ارتباط حرف می‌زنم، دو مجموعه بزرگ آمادگی کامل خود را برای حمایت و سرمایه‌گذاری اعلام کرده اند، اما اولویت اول، دوم و سوم ما با مجموعه پدیده خواهد بود، ولی اگر به هر شکلی مجموعه مدیریتی جدید از ادامه فعالیت منصرف شد، ما با سرمایه‌گذاران جدید وارد مذاکره خواهیم شد و از سوی مسؤولان استان این انتقال درون استانی صورت خواهد گرفت، اما به نظر می آید باشگاه پدیده همچنان با حمایت مجموعه فعلی به فعالیت خود ادامه دهد.
 این بیم و امید وجود دارد که در صورت ادامه حمایت مجموعه پدیده، دوباره مشکلات فصل جاری برای شما تکرار شود، چون این مجموعه به اندازه کافی درگیر چالش‌های متعدد هست و این مسأله نگرانی‌های اهالی فوتبال را تشدید می کند.
اگر قرار به ادامه حمایت از سوی مجموعه پدیده باشد، این تیم با قدرت بالا وارد عرصه مسابقات خواهد شد. با شناختی که از این مجموعه داریم، مطمئنیم که شرایط ایده آل دوباره در این مجموعه حکمفرما خواهد شد.
 سرنوشت مطالبات بازیکنان چه خواهد شد؟ این تیم در شرایط کنونی با مشکلات مالی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کند و به طور قطع باید پیش از آغاز فصل جدید، تکلیف پرداخت‌های معوقه و بدهی‌های انباشت شده مشخص شود.
صد در صد این کار در وقت خود به دقت و سرعت انجام خواهد شد و بدون تردید هیچ یک از مطالبات و بدهی‌های معوقه این دوره به دوره بعدی منتقل نخواهد شد. باید این نکته را بپذیریم که با وجود مشکلات فراوانی که تاکنون وجود داشته، اما خوشبختانه بازیکنان و مربیان با درک اصولی شرایط اجازه ندادند مشکلی به وجود بیاید و به طور قطع در ادامه نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد و بدون جار و جنجال کار تمام می شود.
 با این وجود به نظر می آید شرایط دشواری پیش روی شما قرار داشته باشد، از هم اکنون برخی بازیکنان به فکر جدایی از مجموعه پدیده هستند، حتی رضا مهاجری تأکید کرده بود، اگر شرایط پدیده تغییر نکند، از این تیم جدا خواهد شد.
نگرانی برای فوتبالیست‌ها و مربیان همیشه وجود داشته، اما خوشبختانه در تیم پدیده این نگرانی در پایین ترین حد معمول است و مطمئن باشید پیش از پایان فصل تمام مطالبات بازیکنان پرداخت خواهد شد، همین طور بدهی‌های این تیم تسویه می‌شود، چون برای تغییر و تحول مدیریتی باید تمام بدهی‌های این مجموعه به عدد صفر برسد تا نقل و انتقال رسمی صورت گیرد، با انجام این کار دیگر مشکلی برای بازیکنان و مربیان به وجود نمی آید.
 آیا تا قبل از اینکه فصل جاری تمام شود، موضوع مالکیت باشگاه و سرمایه‌گذار اصلی روشن خواهد شد یا این روند به لیگ بعدی موکول خواهد شد؟
بدون تردید تا قبل از پایان فصل سرنوشت پدیده روشن خواهد شد، خوشبختانه با نگاه خوبی که دادستانی و دادگستری خراسان رضوی به مقوله تیم فوتبال پدیده دارند، بعید است که مشکلی برای این تیم به وجود بیاید. من بر این باورم که ظرف هفته آینده یا دو هفته دیگر سرنوشت این تیم روشن خواهد شد تا همگان بدانند پدیده در فوتبال خراسان باقی خواهد ماند.
 در آستانه بازی‌های باقی مانده لیگ برتر، یک نگرانی عمده ذهن بازیکنان پدیده را به خود مشغول ساخته که آیا مطالبات آن‌ها پرداخت خواهد شد یا اینکه نام آن‌ها هم به فهرست طلبکاران مجموعه پدیده اضافه خواهد شد؟
خوشبختانه ما مشکلی در این خصوص نداریم و بازیکنان ما بخوبی می دانند که ما به چه میزان برای دستیابی آن‌ها به حق و حقوق خودشان تلاش کردیم و تا پایان فصل این کار را انجام خواهیم داد. ما قبل از عید نوروز پرداختی خوبی به بازیکنانمان داشتیم و ان‌شاءالله ظرف روزهای آینده نیز برابر وعده ای که دادیم، پرداخت دیگری خواهیم داشت تا مشکلات بازیکنان و دغدغه‌های مالی آن‌ها نیز برطرف شود، اما باید به این مسأله اعتراف کنم که بازیکنان و کادر فنی پدیده نهایت همکاری را با ما داشتند و اجازه ندادند از این موضوع، حاشیه‌ای برای تیم ما درست شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.