قدس آنلاین-شهرکرد،هومن نجاتی؛ تا کنون ۴۲ هزار و ۶۲۲ فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و شهری با اعتبار بیش از سه‌هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال اعطا شده است.

۴۰هزار مسکن در سطح استان مقاوم‌سازی شده است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان چهارمحال و بختياری از اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن‌های روستایی خبر داد و گفت: تا کنون 54 هزار و 144 فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی با اعتبار حدود سه‌هزار و 710 میلیارد ریال اعطا شده است.

سهراب رئيسي از تهيه طرح هادي به عنوان نقشه راهبردي به منظور توسعه متوازن در روستاها عنوان و تصريح كرد: اجراي اين طرح موجب قانون‌مند شدن ساخت‌وسازها، حفظ اراضي زراعي و باغي، كاهش هزينه‌هاي دولت، سهولت در خدمات رساني و همدلي ميان روستائيان خواهد شد.

وی از اجرای طرح هادی در 308 روستای استان از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن خبر داد و گفت: به منظور اجرای این تعداد طرح اعتباری بیش از 777 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز 24 طرح هادی تهیه و بازنگری شده‌اند که برای این طرح‌ها هفت‌میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان در ادامه گفت: تا کنون 65 هزار و 775 فقره خدمات فنی صدور پروانه انجام شده است.

رئیسی با بیان اینکه تا کنون 59 هزار و 184 صند مالکیت روستایی و چهارهزار و 137 سند مالکیت شهری صادر شده است، گفت: در سال 94، یک‌هزار و 846 سند مالکیت شهری و دوهزار و 321 جلد سند مالکیت روستایی صادر شد.

وی از واگذاری اراضی ملی، دولتی و خیری به روستائیان اشاره و خاطر نشان کرد: تا کنون هشت‌هزار و 162 قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده که از این تعداد 248 قطعه زمین مربوط به سال گذشته بوده است.

رئیسی از اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن‌های روستایی خبر داد و گفت: تا کنون 54 هزار و 144 فقزه تسهیلات نوسازی و بهسازی با اعتبار حدود سه‌هزار و 710 میلیارد ریال اعطا شده است.

وی با اشاره به وجود 80 هزار مسکن غیرمقاوم در سطح استان، گفت: تا کنون نزدیک به 40 هزار مسکن مقاوم‌سازی شده‌اند.

رئیسی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا کنون توانسته‌ایم 85 روستا را به 55 نقطه جمعیتی جدید جابه جا کنیم.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان تصریح کرد: تا کنون 42 هزار و 622 فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و شهری با اعتبار بیش از سه‌هزار و 225 میلیارد ریال اعطا شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.