ناگفته‌های دندان‌پزشکی در میزگرد «سلامت بهداشت دهان و دندان» در بیمارستان فوق تخصصی رضوی تبیین و بررسی شد

 بررسی ناگفته‌های دندان‌پزشکی در میزگرد «سلامت بهداشت دهان و دندان»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان و مراقبت نکردن کافی از آنها باعث بروز مشکلاتی در ناحیه دهان می‌شود که گاهی این مشکلات بیماری‌های فراوان دیگری را به بار می‌آورد؛ تا آن‌جا که متخصصان داخلی غالب مشکلات داخلی بدن را ناشی از پوسیدگی دندان می‌دانند.
عوارض جبران‌ناپذیر و تخریب‌کننده‌ی عدم رعایت بهداشت دهان و دندان سبب شد تا تعدادی از متخصصان و پزشکان عمومی حوزه‌ی دهان و دندان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گردهم آمده و به بررسی مسائل مرتبط با دندان‌پزشکی روز دنیا بپردازند.
دکتر فرامرز بابازاده؛ فوق تخصص دندان‌پزشکی، دکتر علی کاظمیان؛ PHD بهداشت اجتماعی دهان و دندان، دکتر محمد مرتضوی؛ متخصص درمان ریشه، دکتر بهجت‌الملوک عجمی، متخصص بیماری‌های کودکان و مدیر گروه بخش سلامت دهان و دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر زهره رضازاده؛ دندان‌پزشکی عمومی و مشاور کلینیک فوق تخصصی دندان‌پزشکی بیمارستان رضوی و نیز دکتر فریناز نوربخش، متخصص دندان‌پزشکی کودکان در این میزگرد حضور داشتند.
در این میزگرد مسائلی از قبیل بهداشت دهان و دندان، نوع تغذیه و تأثیر آن بر پوسیدگی دندان، عوامل سرطانی در دهان، کاشت ایمپلنت‌ها، فلورایدتراپی در مدارس، میکروب‌های اثرگذار بر پوسیدگی دندان و... به بحث و بررسی گذاشته شد.
گفتنی است؛ بیمارستان فوق تخصصی رضوی علاوه‌بر میزگردهای متعدد و گوناگون، تاکنون بیش از 90 کنگره علمی را در سطح بین المللی و کشوری برگزار کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.