۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 367854

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از برقراری آتش بس در یمن استقبال و آمادگی مسكو را برای كمك و مساعدت به روند صلح یمن اعلام كرد.

استقبال روسیه از برقراری آتش بس در یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: از برقراری اتش بس در یمن از نیمه شب دهم آوریل (22 فروردین) خرسند هستیم. طرف های مناقشه در یمن، آمادگی خود را برای رعایت آتش بس به منظور تامین شرایط ازسرگیری دور جدید مذاكرات آشتی ملی یمن در كویت، به اطلاع «ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور یمن رساندند.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز توقف بمباران های یمن را اعلام كرده است. كنترل آتش بس برعهده ساز و كارهای مشتركی است كه تحت نظارت سازمان ملل به وجود آمده است.
روسیه در این بیانیه از اظهارات طرف های یمنی و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی برای پایان دادن به مناقشه مسلحانه در یمن استقبال و ابراز امیدواری كرده است كه تلاش ها برای برقراری صلح در این كشور به ثمر بنشیند.
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان كرده است: در شرایط كنونی تلاش برای جلوگیری از شكست آتش بس و استفاده از مذاكرات یمن برای برقراری صلح پایدار در یمن در درجه اول اهمیت قرار دارد تا این كه راهكار نهایی برای حل مسائل این كشور و احیای حكومت آن به دست آید.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه بر آمادگی مسكو برای كمك و مساعدت به روند صلح یمن تاكید شده است.
آتش بس جدید در یمن، از ساعت 12نیمه شب یكشنبه 10 آوریل (22 فروردین) به منظور فراهم شدن مقدمات مربوط به مذاكرات آینده كه قرار است در تاریخ 18 آوریل (30 فروردین) در كویت برگزار شود، به مرحله اجرا گذاشته شد.
سرتیپ «احمد العسیری» سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان نیز پیش از اعلام آتش بس گفته بود فرماندهی ائتلاف به آتش بس در یمن پایبند خواهد بود.
این ادعای طرف سعودی در حالی بیان شد كه منابع نظامی یمن روز دوشنبه اعلام كردند كه جنگنده های عربستان از آغاز آتش بس در یمن تا روز گذشته دست كم 40 بار آتش بس را نقض كرده اند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، جنگنده های عربستان روز گذشته (دوشنبه) در ادامه حمله به مناطق مختلف یمن، بخش های مختلف استان های، صنعا، تعز، جوف، مارب، شیوه، بیضا، صعده و لحج را بمباران كردند. این جنگنده ها همچنین در چندین نوبت منطقه «صاله» و «كلابه» در استان تعز را هدف قرار دادند.
تاكنون چندین بار تلاش برای رفع مناقشه یمن كه موجب یك بحران انسانی در فقیر ترین كشور عربی شده، با شكست روبه رو شده است و دیدهای جدید سعودی ها موفقیت آتش بس جدید را نیز در هاله ای از ابهام قرار داده است.
جنگ یكساله یمن در حالی وارد سال دوم خود شده كه عربستان و متحدانش همچنان به بمباران غیر نظامیان و محاصره همه جانبه خود به این كشور ادامه می دهد.
تجاوز نظامیان سعودی به یمن تاكنون هزاران كشته و زخمی برجای گذاشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.