۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 367860

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که در پوشش خرید و فروش ارز اقدام به کلاهبرداری و سرقت از شهروندان کرده بود، خبر داد.

  شاکیان این مرد به پلیس مراجعه کنند +‌عکس

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در تاریخ 25 آذرماه پارسال فردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان به مأموران اعلام کرد که توسط فردی به نام سلطان‌علی . ج و به بهانه خرید دلار و ارز مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند هفته پیش با شخصی به نام سلطان‌علی آشنا شدم که خود را صراف معرفی کرده‌بود، این شخص مدعی بود که سال‌ها در زمینه خرید و فروش ارز و دلار فعالیت دارد و به این شیوه توانست اعتماد مرا به خود جلب کند تا اینکه به پیشنهاد وی، برای خرید ارز و دلار به میدان فردوسی مراجعه کردیم. در صرافی ، وی به بهانه خرید ارز از همکارانش اقدام به گرفتن کارت عابر بانک از من کرد اما پس از گرفتن کارت عابربانک و اطلاع از رمز آن در یک لحظه ناپدید شد. هنوز دقایقی از ماجرا نگذشته بود که پیامکی را با گوشی تلفن همراه دریافت کردم که نشان می داد مبلغ 27 میلیون تومان شامل تمامی موجودی داخل حساب از حسابم برداشت شده است.

 

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان به محل برداشت پول از حساب مالباخته در یک صرافی در محدوده میدان فردوسی رفته و در بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته و همچنین بهره‌گیری از بانک مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه داری شدند که از سال 73 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.

 

با شناسایی دقیق سلطان‌علی . ج 40 ساله، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه متهم در شهرستان اردبیل کرده اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که از این شهرستان متواری شده است. در ادامه مخفیگاه دیگری از متهم در شهر قزوین شناسایی شد که در مراجعه کارآگاهان مشخص شد که متهم از این محل نیز متواری شده بود.

سرانجام آخرین مخفیگاه متهم در شهر کرج شناسایی و کارآگاهان با اطمینان از حضور سلطانعلی در محل، در تاریخ دوم فروردین ماه امسال اقدام به دستگیری وی کردند.

 

همزمان با دستگیری متهم، ده‌ها مالباخته شناسایی شدند که این افراد در مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن شناسایی متهم اعلام کردند که این شخص به شیوه و شگردهای مختلف از جمله انتساب خود به برخی سازمان های دولتی و یا معرفی خود به عنوان صراف و یا فعالیت در زمینه ساخت و ساز پروژه های ساختمانی اعتماد آنها را جلب و به بهانه های مختلف از جمله خرید کالا، سرمایه گذاری و نهایتا خرید دلار و ارز اقدام به دریافت پول از آنها کرده است.

 

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

 

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خزداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.