۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 367876

به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، از کتاب اطلس تهران قدیم اطلس تهران قدیم حاصل پژوهش ۵ ساله رضا شیرازیان عصر یکشنبه ۲۹ فروردین در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی رونمایی خواهد شد.

رونمایی از کتاب اطلس تهران قدیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگذای صدا و سیما، این اطلس به معرفی بیش از 270  نقشه از تهران و اطراف آن در محدوده زمانی 1205 تا  1357 هجری شمسی می پردازد. 

 
همچنین این اسناد از بیش از 25 مجموعه داخلی و بین المللی گردآوری شده که در انتشار آن سازمان زیباسازی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سازمان نقشه برداری کشور مشارکت داشته اند. 
 
این پروژه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، موسسه اطلاعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شرکت چاپ دایره سفید و شرکت مهندسین سومه مورد حمایت قرار گرفته است. این اطلس حاصل پژوهش و نگارش رضا شیرازیان با مقدمه دکتر سیروس علایی است که در قطع رحلی و در 392 صفحه، توسط انتشارات دستان منتشر شده و در روز بزرگداشت «روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی» رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.