قدس ‌آنلاین/ محمود مصدق : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از همکاری شرکت تلگرام با ایران در فیلترینگ کانال‌های غیر اخلاقی و مستهجن خبر داد و گفت: این شرکت فهرست کانال‌های نامناسب ارسال شده از سوی وزارت ارتباطات را در کمتر از ۲۴ ساعت حذف می‌کند.

محتواهای غیراخلاقی تلگرام را فیلتر می‌کنیم

این در حالی است که گزارش‌های مردمی حاکی از پایش ضعیف وزارت ارتباطات و نظارت ضعیف این وزارتخانه بر «تلگرام» و فعالیت کانال‌ها و گروه‌های گوناگون با محتواها و تصاویر نامناسب و غیراخلاقی در این شبکه است. به گزارش خبرنگار ما، محمود واعظی صبح دیروز و در حاشیه همایش آی سی تی و  تحقق اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته به نرم افزارهای ارتباطی اعلام کردیم که اگر به قوانین  کشور احترام نگذارند و مطالب نامناسب را حذف نکنند، خودشان حذف خواهند شد، بر همین اساس هماهنگی‌های لازم با  شبکه پیام رسان تلگرام انجام شده و کانال‌های  دارای محتوای نامناسب  توسط این شبکه، فیلتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجازه ندادن فعالیت برای کانال‌های غیراخلاقی مورد تأیید شبکه تلگرام است، افزود: آمار دقیقی از تعداد کانال‌های نامناسب در دست نداریم، اما تعداد آن‌ها زیاد است.
واعظی در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شبکه تلگرام برای همکاری با وزارت ارتباطات در ایران نماینده دارد، گفت: تلگرام هیچ نماینده‌ای در ایران ندارد و نحوه همکاری ما با مدیران این شرکت  تنها از طریق ایمیل است.
وی در ادامه از حمایت  وزارت ارتباطات برای فعالیت بیشتر شبکه‌های  پیام رسان داخلی سخن  گفت و افزود: در تلاش هستیم تا امسال در حوزه ICT  صد هزار شغل ایجاد کنیم. بر پایه همین گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان برگزاری این همایش در تالار شهید قندی از  رونمایی دولت الکترونیک تا سه ماه آینده و رونمایی پروژه شبکه ملی اطلاعات تا پایان  اواسط سال جاری خبر داد و گفت: امسال برنامه ارایه خدمات الکترونیکی در 20 هزار روستا در دستور کار است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.