مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مراسم معنوی اعتکاف، معتکفین به نوعی در مقابل تهاجم‌ فرهنگی و نسبت به زندگی در فضای مجازی واکسینه می‌شوند.

معتکفین در برابر تهاجم فرهنگی واکسینه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام حمید برازش در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: اعتکاف یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌ها و مراسمات در نظام جمهوری اسلامی ایران است چراکه جمع شدن جوانان دور هم در این مراسم موجب سوق دادن جوانان به سمت معنویات می‌شود و حضور طلاب و روحانیون نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: فضای مسجد یک فضای ملکوتی و رحمانی است، همچنین نوع گفتمانی که در این مراسم در مساجد صورت می‌گیرد یک گفتمان کاملا معنوی، فضایی کاملا به دور از هیاهوهای روزمره، مشغله‌ها و درگیری‌های زندگی و به دور از تجملات دنیوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مراسم اعتکاف یک استقبال عمومی است که بیش از 80 درصد نسل جوان در این فضای معنوی حضور دارند و موجب می‌شود که رسالت خود را در حوزه فرهنگی - مذهبی در مقابل غرب، ماهواره‌های غربی و فضاهای نامناسب مجازی به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: حدود 100 مسجد در استان نیز برای برگزاری مراسم اعتکاف درحال آماده سازی است.

وی بیان کرد: از هشت مبلغ کشوری از حوزه علمیه قم برای برگزاری این مراسم معنوی دعوت کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش افراد برای ثبت نام در مراسم اعتکاف این استان حدود 10 هزار نفر است اما به طور قطعی تا دو - سه روز قبل از شروع این مراسم گنجایش مشخص خواهد شد.

برازش تصریح کرد: ان‌شاءالله تقریبا از 26 فروردین که مصادف است با 6 رجب مساجد به صورت زیرنویس از طریق تلویزیون برای ثبت نام و خدمات رسانی اطلاع رسانی خواهند شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های زیادی از قبیل تصحیح نماز، جشن میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع)، برنامه سوگواری رحلت حضرت زینب کبری(س)، دعای ام داوود، طرح‌های معرفتی و نهایتا کارهای فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پایان از خدمتگزاران خواهر و برادری که با ما در این مراسم همکاری کردند به صورت عمومی دو روز بعد از اعتکاف تجلیل خواهد شد.

برازش بیان کرد: حدود 200 روحانی و طلبه برای فعالیت و خدمت رسانی از بحث برگزاری نماز جماعت تا سایر مسائل فرهنگی و مذهبی همکاری و مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تقریبا 8000 نفر شرکت کننده در مراسم اعتکاف استان داشتیم که این تعداد اکثرا بانوان بوده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.