استاندار خراسان رضوی از مرکز اصلاح نژاد دام شمالشرق کشور عباس آباد بازدید کرد.

بازدید استاندار خراسان رضوی از مرکز اصلاح نژاد دام شمال شرق کشور عباس آباد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار خراسان رضوی طی بازدید از مرکز اصلاح نژاد دام شمالشرق کشور{عباس آباد) با اشاره به پتانسیل های تولید دام در استان گفت:به واسطه ستعداد تولید 14.5 میلیون راس دام سبک و سنگین در استان باید مراکز تحقیقاتی امور دام جهاد کشاورزی تلاش مضاعف نموده و با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور ارتباط تنگاتنگی برای توسعه نژاد های مرغوب داشته باشند.
علیرضا رشیدیان در این دیدار با نحوه انتخاب گونه ها و واحد انجماد اسپرم این مرکز بازدید و با مراحل مختلف این کار با توضیحات رییس مرکز آشنا شدند.
در ابتدای این مراسم معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر بزرگترین مرکز اصلاح نژادی دام سبک کشور و پایلوت 2 کشوری در عملیات سنتز نژادی میباشد افزود: این مرکز تنها عضو شورای سیاست گذاری دام سبک کشور در بین مجموعه استانهای کشور و دومین مرکز تولید و انجماد اسپرم کشور با تولید 250 هزار دوز اسپرم در سال میباشد.
وی ادامه داد: این ایستگاه تنها مرکزی است که در فائو اطلاعات آن ثبت گردیده است.
سیدجعفر حاجی مجتهد با اشاره به اینکه این مرکز تحقق عینی شعاراقتصاد مقاومتی میباشد از استاندار درخواست کرد دستورات لازم برای تخصیص صد درصدی اعتبارات و کمکهای لازم برای تامین ملزومات ضروری ایستگاههای تحقیقاتی را صادر فرمایند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.