نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مصوبه‌ای داشتند که بر اساس آن مقدمات تحصیل رایگان دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد دردانشگاهها فراهم می‌شود.

مقدمات تحصیل رایگان دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاهها فراهم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، به موجب مصوبه امروز مجلس در بودجه ٩۵ دولت مکلف است مقدمات تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی را در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی به‌صورت رایگان فراهم کند.
نمایندگان مجلس همچنین در تبصره ٨ لایحه بودجه به وزارت نیرو اجازه دادند کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی یا هوشمند چاههای کشاورزی را از محل اعتبارات طرحهای «تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و کنترل سیل پیوست شماره (١) این قانون» پرداخت کند.
در تبصره ٩ نیز به دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده شد تا سقف درآمد اختصاصی سال ١٣٩۴ نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها اقدام کنند و در جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود استفاده نمایند و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.
به موجب مصوبه دیگر مجلس صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های شهریه سال‌های ١٣٨۵ تا ١٣٩٣ را به حساب درآمد عمومی کشور، واریز کنند. درآمد حاصله تا سقف چهارصد و پنجاه میلیارد (۴۵٠.٠٠٠.٠٠٠.٠٠٠) ریال اختصاص می‌یابد تا به عنوان کمک به افزایش سرمایه‌ صندوق رفاه دانشجویان تلقی ‌گردد.
در مصوبه‌ی دیگری مقرر شد صددرصد(١٠٠%) وجوه اداره‌ شده پرداختی از سال ١٣٨۵ تا سال ١٣٩۴ به صندوق های رفاه و دانشجویان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک جهت افزایش سرمایه صندوقهای رفاه دانشجوئی تلقی شود. وجوه حاصل از بازپرداخت وام های مذکور تا سقف یازده هزار و سیصد میلیارد ریال در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.