معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: دغدغه دادستانی این است که افرادی که ناخواسته درگیر طرح آزادسازی کشف رود شدند و خانه هایشان تخریب شد خسارت های خود را دریافت کنند.

پرداخت خسارت به متضرران آزادسازی کشف‌رود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تابناک رضوی، قاضی محمدبخشی محبی در مراسم بازدید رییس کل دادگستری استان و دادستان مشهد از کشف رود با بیان این مطلب گفت:تعداد زیادی از مردم این اراضی را خریداری می کردند و حتی مجوزهای آب و برق و گاز را هم دریافت کرده بودند که با اجرای این طرح باید به خسارت هایی که دیده اند برسند.
وی افزود: دراین زمینه مکاتباتی به ویژه با استانداری داشته ایم هم چنین ماده 43قانون توزیع عادلانه آب نیز این مساله را مورد نظر قرار داده است که خسارت مردم باید ملحوظ شود و صنوفی هم که در این میان دچار ضرر شدند باید ساماندهی گردند.
وی بیان داشت: افرادی بودند که سوله هایشان تخریب شد یا واحدهای صنفی آنها تعطیل گشت که در حال حاضر با همکاری حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درحال ساماندهی آنها هستیم و امیدواریم دستگاه های اجرایی و استانداری در این زمینه هماهنگی بیشتری داشته باشند تا هرچه سریعتر این ساماندهی به نتیجه برسد و بتوانیم حقوق مردم را استیفا کنیم.
کشف رود تبدیل به منطقه توریستی می شود
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت:با ایجاد ارک‌های موضوعی در کشف رود این منطقه تبدیل به محیطی توریستی خواهد شد.
خلیل الله کاظمی در مراسم بازدید رییس کل دادگستری استان و دادستان مشهد از کشف رود با بیان این مطلب گفت: مطالعاتی صورت گرفته است تا کمربند سبز شمالی را که همان محدوده کشف رود است به کمربند سبز جنوبی وصل کنیم که این کار دو ویژگی دارد یکی اینکه باعث افزایش سرانه فضای سبز می شود و دوم اینکه از رشد افقی شهر و پیوستگی آن به روستاها جلوگیری می کند.
وی بیان داشت: در کمربند سبز شمالی 1900هکتار زمین ساماندهی خواهد شد و برای اینکه بتوانیم خود را به محدوده قانونی برسانیم و از خدمات استفاده کنیم لازم است بخش عظیمی از اراضی را درختکاری کنیم.
وی افزود: قرار است در این 1900هکتار باغ های موضوعی مانند باغ پرندگان،باغ گیاه شناسی،مجموعه های ورزشی و مجتمع های تفریحی ایجاد شود و آن را تبدیل به منطقه ای توریستی کنیم.
وی بیان داشت: برای این کار به 1000میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که 10میلیارد آن را از دولت می گیریم و 160میلیارد نیز اعتبار کال کشف است که طی سه سال اخیر دولت قرار بوده آنها را به ما بدهد که هنوز اقدامی صورت نگرفته و شهرداری نیز 13ونیم میلیارد اعتبار برای این کار کنار گذاشته است

آزادسازی 54کیلومتر از کشف رود
همچمنین در ادامه مهندس جعفری مدیرعامل اب منطقه ای درخصوص طرح ازادسازی کشف رود گفت: طول این رودخانه از ارانمگاه فردوسی تا چرمشهر 70کیل.متر است که 54کیل.ومتر آن ازاد سازی شده.
وی افزود: 42کیلموتر از این مقدار در محدوده شهری یعنی حد فاصل تصفیه خانه پرکندآباد تا اولنگ قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.