به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ عبدالرضا ساروی، مدیر امور گلخانه‌های شهرستان همدان از افتتاح نخستین گلخانه‌ شیشه‌ای مکانیزه ایران در همدان خبر داد و گفت: برای اجرای این گلخانه ۲۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

نخستین گلخانه‌ شیشه‌ای مکانیزه ایران در همدان افتتاح می‌شود

وی که در ستاد اجرایی بخش کشاورزی شهرستان همدان سخن می گفت با اشاره به وجود دو مجتمع گلخانه‌ای در سطح شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان همدان 28 هکتار گلخانه وجود دارد که محصولات متفاوتی تولید می‌کنند.
ساروی با اشاره به اینکه 17.5 هکتار از گلخانه‌های همدان در خارج از مجتمع‌ها بوده و مابقی در داخل مجتمع‌ها ایجاد شده‌اند، گفت: محصولات مختلف سبزی، سیفی و گلهای تزئینی و زینتی در این گلخانه‌های شهرستان همدان تولید می‌شود.
وی مجموع تولید گلخانه‌های شهرستان همدان را 10 هزار و 350 تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر ایجاد گلخانه‌های شهرستان همدان برای 344 نفر اشتغالزایی همراه داشته است که با توسعه سطح گلخانه‌ها این تعداد افزایش می‌یابد.
این مسئول با اشاره به اینکه چهار هکتار سطح گلخانه‌های گل و گیاه زینتی از جمله گل شاخه بریده، آپارتمانی، درخت و درختچه‌های زینتی، فصلی و نشایی است، گفت: خوشبختانه استان همدان در زمینه توسعه گلخانه اقدامات موثری داشته است که در سالهای آتی شاهد شکوفایی این بخش خواهیم بود.
مدیر امور گلخانه‌های اداره جهاد کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: تاکنون 58 مورد درخواست احداث گلخانه جدید به مساحت 135 هکتار به سازمان جهاد کشاورزی همدان ارائه شده که پروانه تاسیس چهار مورد به مساحت 6 هکتار صادر شده است.
وی با اعلام اینکه طرح گلخانه شیشه‌ای مکانیزه گل رز به مساحت 6 هکتار سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر به اتمام رسیده است، گفت: این گلخانه به عنوان نخستین گلخانه‌ شیشه‌ای مکانیزه در ایران محسوب می‌شود که برای اجرای آن 24 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.
ساروی با اعلام اینکه 19 میلیون و 700 هزار یورو از حجم سرمایه‌گذاری از محل تسهیلات صندوق توسعه ارزی و مابقی توسط سرمایه‌گذار تامین شده است، افزود: کار نصب این گلخانه شیشه‌ای از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و هم‌اکنون اقدامات مربوط به دیوارکشی در جال اجراست.
وی با اعلام اینکه این واحد گلخانه با آغاز تولید ظرفیت تولید سالانه 9 میلیون گل رز شاخه بریده را دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان همدان از توسعه فضای گلخانه‌ای استقبال خوبی شده و در مذاکرات انجام شده می‌توان تولیدات مدنظر کشورهایی همچون روسیه را از این طریق تامین کرد.
مدیر امور گلخانه‌های اداره جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه سرعت صدور موافق اصولی و پروانه بهره‌برداری گلخانه در شهرستان همدان کُند است، گفت: شهرستان همدان ظرفیت داشتن 130 هکتار فضای گلخانه‌ای را دارد و سرمایه‌گذاران نگران بازدهی اقتصادی در این زمینه نباشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.