معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دیوان عدالت اداری با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز ظلم، انکار حق است، اظهار داشت: عده ‌ای قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی را نادیده می‌گیرند.

عده ‌ای قانون اساسی مترقی را نادیده می‌گیرند

 

  انکار حق؛ یک ظلم بزرگ
به گزارش فارس، صبح دیروز مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دیوان عدالت اداری با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی دیگر از مسؤولان قضایی کشور در ساختمان جدید دیوان عدالت اداری برگزار شد. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در این مراسم گفت: عده‌ای با قلم یا زبانشان این نظام و خدمات ارزشمندی را که امام راحل(ره) با مجاهدت‌های خود داشته و همچنین قانون اساسی و قوانین را نمی‌پذیرند.

  بی‌انصافی در برابر نظام اسلامی
معاون اول قوه قضاییه افزود: گاهی عده‌ای که از ابتدای انقلاب تا امروز مسؤولیت‌های گوناگونی داشته‌اند، با کمال بی‌انصافی سخن می‌گویند و قلم می‌زنند و حقایقی را منکر شده و مسایلی را مخدوش می‌کنند.
وی ادامه داد: این افراد کسانی هستند که با بی‌انصافی تمام در داخل کشور روباه پیر؛ یعنی انگلیس و شیطان بزرگ؛ یعنی آمریکا را همراهی می‌کنند و نظام جمهوری اسلامی را به اوصافی متهم می‌کنند که نمی‌خواهم به زبان بیاورم و به ازای آن از نظام‌هایی بخوبی توصیف می‌کنند که بویی از مردم سالاری نبرده‌اند و در آنجا خبری از دموکراسی و حقوق بشر نیست.

  خطر سقوط به دره هلاکت
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ما همیشه در این مقطع؛ یعنی ماه رجب هرچقدر به حق نزدیک می‌شویم، وسوسه شیطان هم بیشتر می‌شود، به همین دلیل اگر بخواهیم به سلامت به مقصد برسیم، پیوسته باید از خدا استمداد بطلبیم و اگر خدای ناکرده بخواهیم به حال خود رها شویم، معلوم نیست چه عاقبتی داشته باشیم.
معاون اول قوه قضاییه گفت: ملاحظه می‌کنیم افرادی را که گذشته خوبی داشتند و قبل و بعد از انقلاب و در زمان جنگ و پس از جنگ در امور و مسایل گوناگون کارهای خوبی کردند، اما امروز نمی‌دانم چه شده و نمی‌دانم خدای نکرده غفلت از خدا پیدا کرده‌اند؛ زیرا مسیری را می‌روند که اگر به خود نیایند و به خدا توسل نکنند، انتهای مسیرشان قعر جهنم خواهد بود.

  مظلومیت نظام جمهوری اسلامی
معاون اول قوه قضاییه گفت: همه دشمنان که برخی از آن‌ها در داخل کشور هستند، همه چیز را نادیده گرفته و به برخی حاشیه‌ها و کاستی‌ها می‌پردازند و این نظام مظلوم را ظالمانه می‌کوبند.
محسنی اژه‌ای اظهار داشت: عظمتی که جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا پیدا کرده، به دلیل نظام ولایی است که در کشور حاکم شده و قانون اساسی که همه بر آن صحه می‌گذارند. وی افزود: یکی از اصول این قانون اساسی، اصل 173 است، کدام نظامی به این معنا در جهت احقاق و مراقبت از حق مردم اجازه داده است هر اقدامی که دولت انجام می‌دهد، اگر مخالف با قانون و مقررات باشد، هر شخصی می‌تواند ابطال آن را از دستگاهی با نام دیوان عدالت اداری بخواهد؟

  خطر دشمنان داخلی
وی افزود: بی‌انصافی است اگر امروز از حکومت‌های مرتجعی حمایت شود که حتی انتخابات را به خود ندیده‌اند و علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: این جلسه به مناسبت تودیع یکی از قضات شریف، دلسوز و خدوم دستگاه قضایی برگزار شده است؛ حجت‌الاسلام منتظری در خیلی از موضوعات خاص و ویژه و مأموریت‌هایی که از سوی مسؤولان عالی نظام بر دوششان گذاشته می‌شد، امر محوله را به نحو احسن انجام می‌دادند که امیدوارم این خدمت‌رسانی در دادستانی کل کشور هم باشد.
  ارتقای شأن دیوان عدالت
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: همچنین امروز معارفه حجت‌الاسلام بهرامی، فردی است که شخصیتی فاضل و شم قضایی بالایی دارد و امیدوارم در خدمت‌رسانی به مردم بویژه در ماه‌های اول حضورشان به گونه‌ای عمل کنند که هیچ احساس خلأیی ایجاد نشود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهمی که باید در دیوان عدالت اداری انجام شود، ارتقا و حفظ شأن و جایگاه دیوان عدالت اداری است. باید با صبر و حوصله و قانون کارها را پیش برد و آرایی که صادر می‌شود باید متقن، شفاف و قابل دفاع باشد.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ما باید در جهت رعایت شؤون و دستگاه قضایی و جلوگیری از فساد بخصوص فساد نامرئی تلاش کنیم، افزود: دیوان عدالت اداری از یک طرف با مردم و از طرف دیگر با دستگاه های دولتی مواجه است و این وظیفه خطیری است. وی تصریح کرد: ۱۳۰ هزار پرونده در دیوان در حال رسیدگی است، ضمن اینکه مشکلات زیادی از جمله کمبود قاضی در دیوان وجود دارد که همه این‌ها را باید برنامه ریزی و بتدریج حل کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هوّار IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    کجای این قانون اساسی مترقی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟