۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 368598

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توسعه واحدهای گلخانه ای می تواند تاثیر بسزایی در افزایش کارایی آب و بهره وری خاک داشته باشد.

افزایش راندمان کشت واحدهای گلخانه ای در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفت با اشاره به توسعه گلخانه ها در کشور اظهار داشت: احداث و توسعه گلخانه ها در کشور یکی از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که توسعه واحد های گلخانه می تواند افزایش کارایی آب و بهره وری خاک را به همراه داشته باشد.

 
وی با اشاره به مزایای کشت گلخانه نسبت به فضای آزاد گفت: میزان تولید در هر هکتار فضای گلخانه 10برابرکشت در فضای آزاد است ضمن اینکه این امر می تواند در ایجاد ایجاد اشتغال و رونق تاثیر گذار باشد.
 
منصوری در ادامه یاداورشد: در فضای آزاد با یک لیتر آب تنها می توانیم 30 تن محصول برداشت کنیم این درحالیست که در فضای گلخانه با یک لیتر آب، امکان 300 تن برداشت محصول وجود دارد.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به ضرورت ایجاد واحد های گلخانه در کشور گفت: علی رغم محدودیت منابع آبی در کشور،توسعه واحد های گلخانه در مقایسه با کشورهایی همچون ترکیه که محدودیت منابع ابی ندارد، بسیار ناچیز است و از این رو توسعه واحد های گلخانه به عنوان پروژه مهم در سراسر کشور هدف گذاری شده است.
 
وی در خصوص سطح زیر کشت واحدهای گلخانه در کشور بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود سطح گلخانه های کشور به 9 هزار هکتار می رسد و گفتنی است سطح گلخانه های گل در استان تهران به عنوان استان پیشرو، 2 هزار و 600 هکتار است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.