نمایشگاه ارزشمندی با عنوان« بر بال اندیشه» شامل کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی از آثار شاعران نامی ایران عطار نیشابوری، سعدی شیرازی و ملک الشعرای بهار از تاریخ ۲۵فروردین تا ۵ اردیبهشت‌ ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

  نمایشگاه آثار شاعران نامی ایران عطار نیشابوری، سعدی شیرازی و ملک‌الشعرای بهار در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد قوی، با بيان اين مطلب گفت: دراین نمایشگاه که به مناسبت گرامی داشت شاعران نامی ایران عطار نیشابوری، سعدی شیرازی و ملک الشعرای بهار برگزار شده است کتابهای خطی ارزشمندی مانندتذکره الاولیاء، پند نامه،  مناجات نامه، بوستان نصحیت المولوک و جنگ اشعار در معرض دید عموم قرارگرفته است. محمد جواد قوی خاطرنشان کرد: منطق الطیر، اسرار نامه مظهرالعجایب،کلیات سعدی، بوستان و گلستان از آثار چاپ سنگی این نمایشگاه می باشد. وی با بیان اینکه كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي داراي مجموعه هاي خطي و چاپي بي‌نظيري درموضوعات مختلف خاصه آثار ادبی مي باشد كه به مناسبت هاي مختلف بخشي از آنها درقالب نمايشگاه به نمایش در می آید و مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار دینی و مذهبی قرار دارد اظهار داشت: سیمای جامعه درآثار عطار، تعبیرات عرفانی از زبان عطار نیشابور، در قلمرو سعدی، شکوه سعدی در غزل، زندگی وآثار بهار، محمد تقی بهار و نقد ادبی و بیاد بهار از کتابهای چاپی این نمایشگاه می باشد.
رئیس روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي خاطرنشان کرد: نمایشگاه «بر بال اندیشه»  همه روزه از 25 فروردین تا 5 اردیبهشت‌ماه، صبح و بعد از ظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.