یک نماینده مجلس با اشاره به رویکرد دوگانه دولت در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس درباره حذف سه دهک گفت: دولت قبلا پول دادن به مردم را درست نمی‌دانست اما امروز خودشان با حذف پردرآمدها مخالفت می‌کنند که این فریب افکار عمومی است.

یارانه مردم عادی به هیچ وجه نباید قطع شود/ رویکرد دوگانه دولت در پرداخت یارانه فریب افکار عمومی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برخورد دوگانه دولت در موضوع حذف یارانه‌ها و مصوبه مجلس درباره حذف سه دهک بالای جامعه، اظهار داشت: دولت تاکنون مباحثی داشته مبنی براینکه نمی‌تواند یارانه را پرداخت کند و پول یارانه ندارد اما مصوبه‌ای که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید با هماهنگی دولت بود و آنها می‌توانستند در آنجا اعلام کنند که ما به اندازه کافی منابع پرداخت یارانه را داریم.
جوکار با بیان اینکه دولت توافق کرد که این سه دهک پردرآمد حذف بشوند ادامه داد: روش اجرا بسیار مهم است چراکه در گذشته بخشی از کسانی که به یارانه نیاز داشتند محروم شدند که با اعتراض جدی نیز مواجه شد. بنابراین در حذف سه دهک باید مبنایی در نظر گرفته شود که پردرآمدها حذف شوند.
این نماینده مجلس با اشاره به رویکرد دوگانه دولت در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس درباره حذف سه دهک یادآور‌ شد: نباید مسئله حذف سه دهک را به تعاملات سیاسی گره زد؛ دولت قبلا پول دادن به مردم را درست نمی‌دانست اما امروز خودشان با حذف پردرآمدها مخالفت می‌کنند که این فریب افکار عمومی است.
وی با بیان اینکه اصولگرایان از پرداخت یارانه به مردم و به ویژه اقشار کم‌درآمد استقبال می‌کنند، تصریح کرد: یارانه مردم عادی به هیچ وجه نباید قطع شود و دولت نیز باید با اطلاعات منطقی و صحیح سراغ دهک‌های بالای جامعه برود و آنها را از دریافت یارانه حذف کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمحسن داداشی IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    1 0
    باسلام..بنده کارمند دولت میباشم ومستاجرمیباشم.درآمد ماهانه من کفاف هزینه واجاره منزل رانمیدهد.چراباید یارانه ام راحذف کنید