سرپرست حفاظت محیط زیست فریمان گفت: براساس ویدئوی منتشره درفضای مجازی با موضوع از پای در آوردن یک قلاده کفتار در شهرستان فریمان، موضوع مورد بررسی و یکی از متهمان دستگیر شد.

نمایشگران «کله گرکی»‌ در فریمان مجازات شدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، حسن اکبری‌نژاد اظهار‌داشت: در نخستین روزهای سال جاری تعدادی از جوانان با استفاده از موتورسیکلت‌های تندرو خود مبادرت به ردیابی یک قلاده کفتار کردند که پس از تعقیب و گریز دست جمعی موفق شدند حیوان مورد نظر را محاصره و با شقاوت وسنگدلی تمام با استفاده از ضربات متعدد چماق این گونه زیستی با ارزش را زمین‌گیر کنند.
وی افزود: با توجه به کلیپ منتشره، متخلفان بر اساس رسوم غلط اقدام به جدا نمودن قسمت‌هایی از بدن حیوان یاد شده پیش از مرگ آن کردند.، در پایان نیز سر حیوان را جدا کرده و برای رسم مذموم "کله گرگی" که رسمی غیر انسانی است و با چرخاندن سر حیوان در روستاها و بین گله‌داران مبادرت به جمع‌آوری وجوه بابت اتلاف این حیوان می‌کنند، اقدام کردند.
سرپرست حفاظت محیط زیست فریمان تصریح کرد: با توجه به تحقیقات به عمل آمده و با همکاری نیروی انتظامی افراد خاطی پس از شناسایی و تکمیل پرونده و نظر به اینکه  عمل ارتکابی متهمان درباره کشتار یک قلاده کفتار از پستانداران وحشی، جرم و مجازات است ، متهمان به مراجع قضایی معرفی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
اکبری‌نژاد خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست  مندرج در روزنامه رسمی مورخه 31 تیرماه 94 شورایعالی حفاظت محیط زیست خسارت وارده از جانب متهمان بابت کشتار غیرمجاز یک عدد کفتار وحشی مبلغ  40 میلیون ریال است که  باید به حساب جرائم و شکار وصید سازمان حفاظت محیط زیست واریز شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.