مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار نسخه اندروید مدیریت پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ به منظور ثبت ورود و خروج سیستمی خودرو و کنترل به هنگام تردد برای نخستین بار در کشور توسط شرکت ترافیک هوشمند الیت انجام شد.

طراحی نرم‌افزار مدیریت پارکینگ‌های غیرحاشیه از طریق تلفن همراه در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین هاشمی‌زادگان در گفت وگو با تسنیم، اظهار داشت: حذف خطاهای صدور قبض کاغذی توسط پارکبان‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌ویژه هزینه تجهیز و هوشمندسازی، امکان گزارش‌گیری در زمان‌های مختلف و عدم نیاز به زیرساخت مثل برق و مودم ارتباطی از جمله مزایای این نرم‌افزار است.
وی افزود: نرم‌افزار نسخه اندروید مدیریت پارکینگ‌های غیرحاشیه جهت استفاده در پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای در مواقعی که زمان کافی برای خرید تجهیزات در پارکینگ‌های جدیدالاحداث وجود ندارد و یا قصد بهره‌برداری موقت از پارکینگ است، طراحی شده که می‌توان به کمک تکنولوژی RFID، گوشی همراه نسخه اندروید و پرینترهای بلوتوث از پارکینگ بهره‌برداری کرد.
هاشمی‌زادگان با اشاره به قابل اجرا‌بودن این نرم‌افزار در پارکینگ‌های غیرحاشیه شهر مشهد تصریح کرد: به کمک این نرم‌افزار می‌توان هر گوشی موبایل را به یک پارکینگ اختصاص داد، به این شکل که هر پارکبان می‌تواند وارد برنامه شده و با نزدیک‌کردن کارت مخصوص پارکینگ و به‌کارگیری NFC گوشی، پلاک خودرو مورد‌نظر را به منزله ورود خودرو ثبت کند.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت عنوان کرد: هنگام خروج نیز با نزدیک‌کردن کارتی که تحویل صاحب خودرو شده به گوشی همراه، اطلاعات لازم در مورد خودرو، مدت زمان و هزینه توقف محاسبه شده و در صورت بدهکار بودن خودرو امکان شارژ لحظه‌ای و ثبت خروج فراهم می‌شود.
وی افزود: امکان خروج خودرو با کارت و بدون کارت در صورت مفقود شدن، گزارش‌ شارژهای انجام شده به تفکیک پلاک، گزارش تعداد خودروهای موجود در داخل پارکینگ و گزارش تعداد خودروهای خارج شده با ریزجزئیات از جمله امکانات این نرم‌افزار است.
هاشمی‌زادگان خاطرنشان کرد: هوشمندسازی سیستم پارکینگی در شهر مشهد به‌عنوان روش نمونه در کشور مطرح است و درحال حاضر تقاضای مختلفی درباره پیاده‌سازی این سیستم در سایر کلان‌شهرها وجود دارد که در حال بررسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.