پدری پس از شهادت فرزندش، اسلحه وی را به دست گرفت ودر جبهه حاضر شد و به شهادت رسید، نکته جالب درباره شهادت این پدر و پسر، آن است که هر دو در روز ۲۱ ماه شمسی به شهادت رسیدند.

پدری که اسلحه فرزند شهیدش را زمین نگذاشت + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، تاریخ هشت ساله دفاع مقدس همواره سرشار از اتفاقاتی است که اوج حماسه و ایثار ملت ایران را در دفاع از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی به معرض نمایش می گذارد، واقعه ای که سند عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را امضا کرده است.

شهرستان ورامین یکی از مناطق پیشگام در دفاع از ارزش های و اصول انقلاب اسلامی است، به طوری که شهدای این خطه در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس درخشیدند و نام و یادشان پس از گذشت بیش از دو دهه همچنان در اذهان مردم این دیار زنده و جاویدان است.

شهرستان ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، بیش از هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که آماری قابل توجه و در خور تحسین در میان شهرستان های استان تهران محسوب می شود.

شهید محمد علی احمدی پور

در این میان برخی از شهدای دوران دفاع مقدس در شهرستان ورامین از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که دارا بودن همین ویژگی ها سبب متمایز شدن آنان شده و قطعا یکی از این شهدای بزرگوار، شهید محمدعلی احمدی پور است.

شهید محمدعلی احمدی پور در سال ۱۳۱۸ به دنیا آمد و همواره در دوران زندگی خود از مردان متدین و بزرگوار ورامین محسوب می شد، دلبستگی این پدر بزرگوار سبب گردید تا یکی از فرزندان خود را در جبهه های جنگ حق علیه باطل تقدیم نظام اسلامی کند.

شهید محمدعلی احمدی پور پس از تقدیم فرزند بزرگوارش در راه دفاع از انقلاب اسلامی، اسلحه فرزند را به دست گرفت و به یاد فرزند برومندش شهید محمدرضا احمدی پور در جبهه حاضر شد و در نهایت شربت شهادت را نوشید و برای همیشه در اذهان مردم ورامین زنده ماند.

شهید محمدرضا احمدی پور

نکته جالب توجه درباره شهادت این پدر و پسر آن است که هر دو شهید در روز ۲۱ ماه شمسی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، به طوری که شهید محمدرضا احمدی پور در ۲۱ اردیبهشت ماه ۶۱ و شهید محمدعلی احمدی پور در ۲۱ خرداد ۶۶ به شهادت رسیدند.

امیر پورجوادی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین صبح جمعه با حضور در بیت شهیدان احمدی پور با خانواده این شهدای بزرگوار دیدار و از صبر و ایستادگی آنان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تجلیل کرد.

امیر پورجوادی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شهید محمدعلی احمدی پور پس از شهادت فرزندش شهید محمد رضا احمدی پور و به سفارش این شهید بزرگوار، اسلحه فرزند را به دست گرفت و در جبهه های جنگ حاضر شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین افزود:شهید محمدرضا احمدی پور که در سال ۴۳ در خالدآباد ورامین به دنیا آمده بود در ۲۱ اردیبهشت ماه ۶۱ در عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید اما پدر نگذاشت مسیر فرزند فراموش شود.

وی ادامه داد: شهید محمد احمدی پور پس از شهادت فرزند خود در جبهه حاضر شد و در نهایت در ۲۱ خرداد سال ۶۶ و در منطقه عملیاتی ماووت عراق در جنگ با دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پورجوادی تأکید کرد: خانواده این شهید بزرگوار نیز از خانواده های متدین و صبور شهرستان ورامین بوده که مورد احترام و تکریم مردم قرار دارند و حقیقتا باید از صبر و ایستادگی آنان تجلیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.