وزیر كشور در نامه ای به رییس سازمان مدیریت بحران درباره وقوع سیل در برخی نقاط كشور گفت: لازم است با تمهیدات و اقدامات موثر تمام توان و امكانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای كاهش خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل زده و آسیب دیده به كار گیرید.

تمام توان مدیریت بحران در مناطق سیل زده بكار گرفته شود/اقدام فوری برای جبران خسارت سیل زدگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی كه این نامه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر كرد؛ خطاب به اسماعیل نجار معاون وزیر رییس سازمان مدیریت بحران كشور آورده است: بارندگی اخیر نزولات جوی در برخی از مناطق كشور موجب بروز آسیب و پیش آمدن شرایط اظطراری برای هموطنان عزیزمان شده است، ضمن تشكر و قدردانی از زحمات دلسوزانه شبانه روزی و اطمینان بخش تمامی عوامل موثر در مدیریت بحران پیش آمده از جمله استانداران و فرمانداران خدوم، عوامل ایثارگر سازمان هلال احمر، همكاران زحمتكش در وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی و همچنین نیروهای فداكار انتظامی و نظامی و به ویژه همكاری و بردباری و درایت مردم خوب مناطق سیل زده؛ همانگونه كه پیش از این متذكر شدم لازم است با تمهیدات و اقدامات موثر تمام توان و امكانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای كاهش خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل زده و آسیب دیده به كار گیرید.
درادامه آمده است : با هماهنگی استانداران مناطق سانحه دیده در اسرع وقت برآورد دقیقی از خسارات پیش آمده تهیه و ارائه شود و با پیگیری مداوم نسبت به جبران خسارات اقدام موثر و فوری صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، در پی بارندگی‌های اخیر كه از اوایل هفته در استان های غربی كشور رخ داد، سیل و آبگرفتگی از روز پنجشنبه 126 شهر كشور را درگیر كرد. میزان ورودی آب سد دز در این روز با ورود بیش از 8 هزار مترمكعب بر ثانیه یك ركورد تاریخی را ثبت كرد و باعث سرریز آب از این سد شد. همزمان سه استان لرستان، گیلان و اصفهان نیز با برف و كولاك مواجه شدند.
سازمان هواشناسی اعلام كرده كه سامانه بارشی از امروز به سمت استان های شمال شرقی حركت می كند و از شدت بارش ها در استان های غربی كم می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.