قدس آنلاین/ هادی زهرایی: یکی از مهم ترین نیازهای شهر مرزی باجگیران جایگاه سوخت است که متأسفانه طی سال‌های اخیر مدیران توجهی به این موضوع نداشته‌اند و این امر باعث گلایه شهروندان و افرادی که از این شهر عبور می‌کنند، شده است.

 جایگاه سوخت در شهر مرزی باجگیران پیدا نمی شود!

شهر مرزی باجگیران در فاصله 80 کیلومتری از شهر قوچان واقع شده است و این شهر مرکز بخش باجگیران است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای استان خراسان رضوی است که وجود گمرک باجگیران، پایانه مرزی و قرارداشتن تنها بازارچه فعال کشورمان در مجاورت کشور ترکمنستان اهمیت این شهر را بیشتر کرده است این در حالی است که فاصله باجگیران با کشور ترکمنستان تنها 35 کیلومتر است و هر روزه مسافرین زیادی از این مرز تردد می‌کنند و هر ساله شخصیت‌های مهم سیاسی نیز از طریق این مرز وارد یا خارج می‌شوند و وجود مناطق بکر طبیعی در این منطقه باعث شده است که هر ساله افراد زیادی از مناطق مختلف استان و کشور برای دیدن این مناطق بکر و طبیعی به این منطقه سفر کنند.
مناطقی چون دره شمخال ، منطقه قره چقه ، روستای دربادام و روستای شارک. اما یکی از مهم ترین نیازهای این شهر و این بخش جایگاه سوخت است که متأسفانه طی سال‌های اخیر مدیران توجهی به این موضوع نداشته‌اند و این امر باعث گلایه شهروندان و افرادی که از این شهر عبور می‌کنند، شده است.
یکی از رانندگان تاکسی مسافربری به خبرنگار ما می‌گوید‌: ما باید برای تأمین بنزین خود همیشه در شهر قوچان باک خود را تکمیل کنیم و سپس به باجگیران بیاییم و اگر چند روز در این شهر تردد کنیم یا در صف انتظار مسافر باشیم، باید نگران تأمین بنزین خودروی خود باشیم که اگر بنزین ما کمتر شود، مجبوریم بنزین خود را به نرخ بیشتری در این شهر تأمین کنیم. یکی از شهروندان شهر باجگیران می‌گوید‌: ما هر ماه چندین بشکه بنزین را تهیه و در منزل برای مصرف
ماشین آلات خود نگهداری می‌کنیم که این کار بسیار خطرناک است، اما چاره‌ای نداریم.
یکی از گردشگران این منطقه به ما می‌گوید‌: در منطقه باجگیران و در فاصله کمی از این شهر منطقه دره شمخال قرار دارد و چندین منطقه دیگر و اگر فردی بدون آگاهی چندین روز را در این مناطق گردشگری خوش آب و هوا بگذراند، باید خودروی خود را در این مناطق رها کند و پای پیاده به منزل خود بازگردد!
یکی دیگر از رانندگان سنگین در این خصوص به ما می‌گوید‌: در فصل زمستان که با ماشین خود به این شهر می‌آیم، باید چند روز برای ترخیص بار خود صبر کنم  و چون به دلیل سرما باید ماشینم روشن باشد، مجبورم از افراد ، گازوئیل تهیه کنم. یکی از کارمندان شهر باجگیران می‌گوید‌: من هر روز باید هزینه زیادی برای سفر به محل کار خود پرداخت کنم یا باید چند همکار جمع شویم تا با یک خودرو به شهر مرزی باجگیران بیاییم و به دلیل کارمان چندین روز در آنجا بمانیم. باید نگران تأمین سوخت باشیم. این در حالی است که بعضی از ادارات خدماتی سوخت مورد نیاز دستگاه‌های خود از قبیل تراکتور، گریدر و ماشین آلات سنگین خود را در شهر توسط مخزن‌های بزرگ انبار می‌کنند که اگر اتفاقی برای این مخازن بیفتد، فاجعه رخ می‌دهد. یکی دیگر از شهروندان می‌گوید‌: افراد سیاسی زیادی از این مرز تردد کرده‌اند، از استاندار گرفته تا وزیر و همه آن‌ها قول ساخت جایگاه بنزین را می‌دهند، اما هیچ خبری نیست و ما باید سوخت خود را یا انبار کنیم یا اینکه به قیمت بیشتری از کسانی که مبادرت به فروش بنزین یا گازوئیل می‌کنند، خریداری کنیم.

 ورود و خروج بیش از 161 هزار خودرو در سال94 در شهر مرزی باجگیران
رئیس پایانه مرزی باجگیران از ورود و خروج بیش از 161 هزار خودرو در سال 94 در شهر مرزی باجگیران خبر داد.
رحیم تقدیسی گفت : پایانه مرزی باجگیران هر روز شاهد تردد هزاران مسافر از این مرز است که بیش از 151 هزار مسافر در سال 94 ازطریق پایانه مرزی باجگیران تردد کرده اند. این جابه جایی مسافران توسط 30 دستگاه تاکسی کرایه ای و تعدادی مسافربر شخصی انجام شده که شاهد تردد بیش از 161 هزار خودرو در شهر مرزی باجگیران بوده ایم.
وی گفت: یکی از گلایه‌های رانندگان مسافربرها، نبود جایگاه سوخت در این شهر بوده که مراتب را به مسؤولان ذی ربط اعلام کرده‌ایم. مسؤولان در سال 95 توجه ویژه ای به جایگاه سوخت باجگیران داشته باشند

شهردار باجگیران‌: تکمیل جایگاه بنزین نیازمند اعتبار است
محمدعلی مظفری شهردار باجگیران هم     می گوید: یکی از مهم ترین خواسته‌های مردم و افرادی که از این شهر تردد می‌کنند، جایگاه سوخت است.
وی افزود: ساخت جایگاه سوخت این شهر را از سال 1393 در زمینی به مساحت هزار متر مربع آغاز کرده‌ایم و تاکنون برای ساخت این جایگاه بیش از 120 میلیون تومان هزینه شده است که 80 میلیون تومان توسط استانداری خراسان رضوی اختصاص یافته است و مابقی توسط اعتبارات داخلی شهرداری تأمین شده است.

  خلف وعده شرکت نفت
مظفری گفت‌: براساس سفر استاندار وقت به شهر مرزی باجگیران در اسفند ماه سال 91 به این شهر، دستور پیگیری و ساخت یک جایگاه سوخت داده شد، اما بعد از گذشت چندین جلسه و بالاخره در جلسه‌ای که در دفتر معاون عمرانی وقت استانداری برگزار شد ، شرکت نفت موظف شد با توجه به تخصصی بودن مبحث احداث جایگاه به کمک امکانات فنی و کارشناسی خود و ضمن تأمین مابقی اعتبار مورد نیاز جهت احداث جایگاه ظرف مدت 6 ماه کاری اقدام کند و در این جلسه نیز 80 میلیون تومان توسط استانداری برای ساخت جایگاه تعیین شد که قرار بود، این پول را ما به شرکت نفت پرداخت کنیم تا شرکت نفت جایگاه را احداث کند، اما شرکت نفت بارها از زیر این تعهد خود شانه خالی کرد و بهانه‌های مختلفی را برای انجام ندادن این تعهد اعلام کرد.
وی افزود‌: با نا امید شدن از شرکت نفت، شهرداری وارد کار شد و در سال 93 ساخت جایگاه سوخت باجگیران آغاز شد و شرکت نفت نیز متعهد شد که دو مخزن و دو دستگاه
دیس پنسیال را در اختیار شهرداری قرار دهد.

شهروندان شهر باجگیران از سفر استاندار هم ناامید شدند
شهردار باجگیران گفت: در سال گذشته جمعی از مدیران و استاندار خراسان رضوی به این شهر سفر کردند و با اعلام رضایت از اقدامات شهرداری، در جلسه شورای اداری که در شهر مرزی باجگیران برگزار شد، با قول مساعدت به شهرداری مبلغ 200 میلیون تومان برای کمک به پروژه‌های عمرانی شهر تخصیص داده شد.
وی افزود : یکی از خواسته‌های شهروندان و خود شهرداری این بود که این 200 میلیون تومان در ردیف اعتباری جایگاه سوخت قرار گیرد که متأسفانه این امر انجام نشد و این مبلغ به توسعه معابر اختصاص یافت.
شهردار باجگیران با اظهار امیدواری می‌گوید: امیدواریم با افزایش درآمدهای شهرداری و تخصیص اعتبارات داخلی از محل سازمان شهرداری‌ها بتوانیم پروژه جایگاه سوخت باجگیران را به پایان برسانیم.
وی گفت : پروژه جایگاه سوخت تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بیش از 120 میلیون تومان هزینه شده که با دریافت اعتبار و نصب سه مخزن سوخت که توسط شهرداری و شرکت نفت استان تهیه شده است، در محل خود و با توجه به قول شرکت نفت در خصوص تأمین دو دستگاه دیس پنسیال، شاهد به بهره برداری رسیدن این جایگاه خواهیم بود که نیازمند 200 میلیون تومان اعتبار است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.