رضا میرکریمی برای فیلم «زیر نور ماه» جایزه بهترین فیلم داستانی را از آن خود کرد. از کتاب «روحانی و سینما»ی حجت السلام سرلک نیز رونمایی شد.

جایزه بهترین فیلم «روحانی و سینما» به رضا میرکریمی رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،اختتامیه دومین جشنواره روحانی و سینما، عصر گذشته در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. این جشنواره که در سه بخش سریال، مستند و فیلم داستانی برگزار می شد برندگانش را به قرار زیر شناخت:

جایزه و تندیس ویژه دبیر جشنواره به رهبر قنبری برای فیلم «او» تقدیم شد. در بخش بهترین بازیگر سریال با تقدیر از مرحوم خسروی شکیبایی برای سریال «مدرس»، جایزه به رضا کیانیان برای دو اثر «روزگار غریب» و «کیف انگلیسی» رسید. جایزه بهترین کارگردانی مستند به سید وحید حسینی برای «شیخ حسین» تقدیم شد و از «فیه مافیه» صادق داوری فر تقدیر شد.

در بخش سریال جایزه کارگردانی به بهروز شعیبی برای «پرده نشین» داده شد و از سریالهای «مدرس» و «کوچک خان جنگلی تقدیر شد.

جایزه بهترین فیلم داستانی نیز به رضا میرکریمی برای فیلم «زیر نور ماه» اختصاص یافت و از «طلا و مس» و «او» تقدیر شد.

در این مراسم، حجت السلام سرلک، دبیر این جشنواره با تصریح این نکته که چند بعدی کردن سینما - از لحاظ فنی - تنزل دادن به آن است، تاکید کرد سینما قصدش آن است در تاریکی حقیقت را بگوید.

وی با اشاره اینکه بنا بود سینما انباشت حقیقت باشد و بناست چنین باشد، ابراز امیدواری کرد در افق خود روزی انسانها را بیشتر به تعالی رساند. 

دبیر جشنواره اذعان داشت در این جشنواره تمام تواناییها برای آن است نگاهی از سر شوق و زبانی از سر ظرفیت گفته شود. وی افزود:«این جشنواره دعوتی فروتنانه از سر شفقت است نه از سر وادادگی؛ بلکه گامی به سوی بهتر سخن گفتن خواهد بود. پس قطعاً این هوشمندی و دقت از سوی خانواده سینما نشان داده شده است و من به عنوان یک طلبه کوچک از این اتفاق ممنونم.»

او از هوشمندی و دقت و مراقبت از جانب خانواده سینما قدردانی کرد و گفت:«اگرچه میان روحانیت و سینما گرد و غباری است، برخی از برخوردها ناشی از ناآگاهی را باید کنار گذاشت. حق جامعه ماست از ظرفیت سینما بهره بیشتری برد. خانواده بزرگ سینما اعضای کثیری دارد و باید بپذیریم همه یک شکل نگاه نمی‌کنند؛ اما می‌خواهیم این رفتارها به مسیری بیاید که همه آن به نفع سینما تمام شود. بهتر است سوء تفاهم‌ها را برداریم این گامی است که روحانیت برداشته است. خیلی‌ها از سینماگران هم در کنار ما قرار گرفتند.»

سرلک خواهان برداشته شدن این سوءتفاهم تاریخی شد و اظهار داشت با برگزاری دو دوره جشنواره به توافقی نانوشته رسیده شده است. او افزود:«فریم به فریم سینما می‌تواند حکایت بندگی ما باشد، بازی یک بازیگر نیز می‌تواند بخشی از بندگی‌اش محسوب شود.»

در این مراسم از کتاب «روحانی و سینما» نوشته شخص سرلک رونمایی شد. همچنین اسماعیل خلج و علی دهکردی به عنوان بازیگرانی که نقش روحانی را بازی کرده اند، سخنان کوتاهی با جمع داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.