قدس آنلاین – سبزوار : دبیر ستادبزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار گفت : بدون تردید هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم وسهم آن درتحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردمی وهمراهی مجموعه حاکمیتی و اجرایی تأکید شود.

هدف هفته سلامت ، تبیین اهمیت سلامت در برقراری توسعه پایدار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار مهدی بازقندی که در جلسه گرامیداشت هفته سلامت سبزوار سخن می گفت با بیان اینکه (غلبه بر دیابت) به عنوان شعار هفته سلامت درسال 95 انتخاب شده است، افزود: نظر به اهمیت "سلامتی" درزندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم می تواند درشکل دهی جامعه سالم داشته باشد، تعیین زمان بیشتر از یک روز برای گرامی داشت برنامه های مرتبط با سلامت و تکریم فعالیت های دست اندرکاران عرصه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخ گویی منطقی و شایسته به مردم، بازتوانی مضاعف و در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاههای مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

 سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این مراسم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر تحرک ، تغذیه صحیح ، تشخیص به موقع بیماری دیابت و اصلاح روشهای زندگی برای تأمین سلامتی مردم به ویژه با موضوع شعار سال، تبیین اهمیت سلامت در برقراری "توسعه پایدار" را از جمله اهداف بزرگداشت این هفته عنوان کرد .

دکتر مریم مسعودی فر جذب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه ای سالم، جذب حمایت سیاست گزاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت، جلب مشارکت همکاری های بین بخشی و دستگاههای مرتبط با سلامت مردم را از دیگر اهداف این هفته دانست.

وی همچنین جذب مشارکت سازمانهای غیردولتی مردم نهاد در سلامت جامعه، برجسته سازی موفقیت ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش های موجود و انتظارات، تکریم فعالیت های دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و تقدیر از فعالان این حوزه، تبیین عوامل موثر برسلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست اندرکاران نظام سلامت به شعار سال را هم از  اهداف هفته سلامت در سبزواربرشمرد .

رییس مرکز بهداشت سبزوار نیز هماهنگی کامل درون سازمانی دراجرای فعالیت ها و تقسیم کار به شیوه عادلانه، جلب مشارکت همکاری های بین بخشی و دستگاه ها در اجرای مناسب برنامه ها، اجرای برنامه های اثربخش در ارتقای سطح آگاهی مردم وپرهیز از فعالیت های صرفاً تبلیغی و غیرضرور، توجه ویژه به صرفه جویی در هزینه ها و ملاک قرار دادن "هزینه- اثربخشی" در تمام زمینه ها و ایجاد زمینه مناسب برای به اشتراک گذاشتن طرح ها، ایده ها و برنامه های یکدیگر و اطلاع رسانی مناسب را همچنین از جمله سیاستهای اجرایی در این راستا عنوان کرد.

برگزاری نمایشگاه هفته سلامت ، همایش غلبه بر دیابت ،  همایش خیرین سلامت؛ همایش پیاده روی خانوادگی کارکنان و دانشجویان ، برگزاری ایستگاه سلامت و سخنرانی با موضوع هفته سلامت در جایگاه نمازجمعه ، اجرای نمادین هفته سلامت در یکی از مدارس سطح ، برگزاری نشست خبری ، اعزام تیم های پزشکی در قالب طرح هجرت  بسیج جامعه پزشکی و اردو های جهادی سفیران سلامت دانشجویی به مناطق محروم شهرستان، اهداء خون مسئولین و کارکنان دانشگاه ، برگزاری مسابقات مختلف ویژه دانش آموزان ،اطلاع رسانی با محوریت سلامت عمومی در سطح شهر ،عیادت از بیماران؛ افتتاح پروژه درواحدهای تابعه این دانشگاه بخشی از برنامه های هفته سلامت در سبزوار می باشد . /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.