ذخایر ارزی ۱۸ کشوری که قرار است فردا (یکشنبه) در نشست دوحه حاضر شوند از زمان آغاز سقوط قیمت نفت در نوامبر ۲۰۱۴، به میزان ۳۱۵ میلیارد دلار یا حدود یک پنجم کاهش یافته است.

ضرر ۳۱۵ میلیارد دلاری حاضران نشست دوحه از کاهش قیمت نفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،نمایندگان اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت رفته رفته در حال ورود به دوحه(پایتخت قطر) هستند. این در حالیست که روند کاهش قیمتها پیشتر پس از اعلام آژانس بین المللی انرژی مبنی بر حرکت بازار به سمت تعادل به دلیل کاهش عرضه تولیدکنندگان خارج از اوپک ناشی از کاهش قیمت، کند شده بود.

بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان درآمدهای حاصل از فروش این کالا را با روند پرشتابی هزینه می‌کنند که فشار را برای رسیدن به توافق در زمینه تثبیت سطح تولید و تقویت قیمت‌ها افزایش داده است.

در سه ماهه پایانی سال 2015 میزان ذخایر ارزی این کشورها حدود 54 میلیارد دلار کاهش یافته که بزرگترین کاهش سه ماهه از زمان آغاز این بحران بوده است.

حدود نیمی از کاهش ذخایر ارزی تولیدکنندگان نفت مربوط به عربستان سعودی بوده که به 138 میلیارد دلار یا 23 درصد از کل ذخایر این کشور بالغ می‌شود و پس از آن روسیه، الجزایر، لیبی و نیجریه قرار دارند.

عربستان در سه ماهه چهارم سال گذشته 38.1 میلیارد دلار از ذخایر خود هزینه کرده که بزرگترین کاهش سه ماهه از سال 1962 است.

نشست دوحه شامل کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک است اما هر گونه توافق برای تقویت قیمتها تا حدود زیادی ظاهری خواهد بود زیرا این کشورها در حال حاضر تولیدشان را به میزان بی‌سابقه ای افزایش داده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.